Ga naar inhoud

[OPGELOST] Harde schijf met OS bijna vol


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben een modale PC-gebruiker. Sinds januari werk ik met een Acer Aspire 7520 met een HD van 160 GB.

Op de C-schijf staat mijn OS. (Vista)

Op de D-schijf staan mijn data.

Op mijn C-schijf was 51 GB beschikbaar. Ik merk nu plots dat er maar 3,71 GB beschikbaar meer is. Is dit normaal? Ik heb tot nu toe enkel SP1 geïnstalleerd en doe regelmatig een update. Ik heb de PC pas sinds januari.

Dit lijkt me niet normaal...

Er is een virusscanner (AVG) geïnstalleerd en een anti-spyware programma (Ad-aware)

Voor de rest gebruik ik de PC vooral om documenten op te slaan. Er is ook een map met foto's. Laat ons zeggen dat er een 1000-tal foto's op staan.

Iemand enig idee vanwaar plots al die ingenomen schijfruimte?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Skoebidoe,

bekijk even deze discussie en installeer TuneUp Utilties even, volg de handleiding en zo zal je een overzicht krijgen welke mappen de meeste ruimte innemen op uw pc:

http://www.pc-helpforum.be/f159/deel-3-super-harde-schijf-verkenner-tuneup-disk-space-explorer-9732/

Graag had ik dit overzicht even nagekeken. de procenten bij de folder in C zijn voldoende.

Zo kan ik een gerichte oplossing geven

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kan zijn van updates of van andere programmas die ruimte reserveren op de HD.

dit kunt u gemakkelijk verwijderen met Ccleaner.

als u dit gedownload heeft kunt u als eerste stap kiezen voor opschonen.

daarna kunt u kiezen voor register en deze dan scannen en opruimen.

zo word de machine meteen weer een beetje sneller.

herhaal dit laatste proces meerdere malen totdat er niets meer word gevonden.

dan kunt u nog eenmaal het opschonen doen...

u kunt na het opschonen direct zien hoeveel MB er is verwijderd.

mocht hier geen opzienbarend getal zijn verwijderd (dus niet boven de 1000,00 (bijvoorbeeld)) dan kunnen we even verder kijken want dan zit het probleem ergens naders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blijkbaar niet goed gekeken. Onder mijn C zit niet alleen mijn OS maar ook mijn map documents.

Wat er eigenlijk onder mijn D-schijf zit, weet ik niet goed.

Ik zou liever hebben dat mijn map documenten onder mijn D-schijf zit. Kan ik dit zomaar verplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

u kunt de inhoud natuurlijk knippen en plakken, dat is geen enkel probleem.

als u voortaan gewoon alles daar neer zet is dat natuurlijk geen enkel probleem.

u kunt natuurlijk snelkoppelingen maken naar het bureaublad (bijvoorbeeld)

rechts klik op het bureaublad of in een map en dan vervolgens op nieuw --> snelkoppeling.

en dan eventjes de verdere instructies doorgaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Windows neemt nu 13 GB in beslag. Na defragmentatie van mijn HD heb ik 24 GB van de 51 GB over. Dit lijkt me al meer aanvaardbaar.

Wat ik nog niet goed snap, is dat ik ongeveer 100 GB beschikbaar heb in totaal terwijl de totale capaciteit van de schijf 120 GB is. Waar is de overige 20 GB naartoe?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me wel het meest logische gezien dit een acer betreft.

deze heeft inderdaad een deel van de schijf gereserveerd voor een verborgen backup partitie.

ook zal er een klein deel "verloren" zijn wegens het GB - Gib (SI)stelsel (pc werkt met ander formaat dan dat wij werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.