Ga naar inhoud

externe harde schijf, gemaakt met win7, werkt niet meer onder win8


Andre H

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Mijn Medion 500Gb externe harde schijf, NTFS, verdeeld in drie partities, die ik gebruikte als backup op mijn oude win7 32bits computer, wordt niet meer herkend door mijn nieuwe 64bits win8 computer.

Als ik de harde schijf aan de nieuwe computer hang om bestanden over te zetten hoor je soms een tikkend geluid, soms begint de computer de schijf te lezen en ziet hij twee van de drie partities, maar daarna vallen de stations weg en komt even later het bericht dat het usb-apparaat niet wordt herkent. Hang ik de schijf aan de oude computer, dan is er geen enkel probleem en kan ik alle bestanden gewoon openen.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Alvast bedankt,

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iEscape,

Bedankt voor je reactie.

Ja, zoals ik al zei, de win7 computer ziet de Medion wel, maar de win8 niet.

Na heel wat te hebben geprobeerd, heb ik alle bestanden van de Medion teruggezet op de win7 computer.

Daarna heb ik de Medion geformatteerd. Dat lukte bij de derde partitie eerst niet. Toen schijfcontrole gedaan.

Daarna lukte formatteren wel. Nu ziet de win8 computer de Medion wel. Ik denk dat er toch wat mis was met de derde partitie.

Maar goed, het is opgelost.

Groet,

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.