Ga naar inhoud

na update niet op te starten


TapeHavo

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Zojuist heb ik een aantal (automatische) updates van windows laten uitvoeren. Als laatste stap was uiteraard het opnieuw opstarten van de computer. Echter, nu start de computer op, tot het punt 'reboot and select... press a key'. Een google zoektocht heeft me al opgeleverd dat het waarschijnlijk opgelost is als ik in de veilige modus een bepaalde update verwijder. Maar het probleem is dat ik niet in de veilige modus kan opstarten.

Bij het opstarten lukt het me alleen om in de 'Bios setup utility' te komen of in de 'boot selection pop-up'.

Ik weet ook dat het waarschijnlijk op te lossen is door een W7 DVD, maar die heb ik helaas niet in bezit.

Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je (snelle) antwoord!

Ik heb, na het schrijven van m'n bericht, de computer uitgezet. Nu ik bezig wilde gaan met jouw reactie heb ik de computer aangezet en op mysterieuze wijze wordt windows opgestart! Enig idee hoe dit mogelijk is? En moet ik me zorgen maken voor in de toekomst, dat ik vaker een opstartprobleem ga krijgen?

In ieder geval ga ik even een systeem herstelpunt op m'n externe HD zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'reboot and select... press a key'

Normaal gezien kan een Windows-update deze melding bij het opstarten van de pc niet geven. Ook niet als er een foute update is geïnstalleerd. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Heb je per ongeluk bij het opstarten van je pc op een toets gedrukt of lag er iets op het toetsenbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft het zich zelf opgelost, je doet er alvast goed aan om een herstelpunt te maken.

Maar je kan ook op gezette tijden een systeemkopie maken wat je kan vergelijken met een Ghost Image, hoe je dat doet lees je hier. Dan heb je een exacte kopie van je systeemschijf en kun je deze terug zetten in geval van problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.