Ga naar inhoud

Oorzaak Error 12007 HTTP/HTTPS/FTP error


kmeni

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ongeveer twee weken geleden ben kon ik op een van mijn computers niet meer IE, Mozilla of firefox gebruiken. Ik kreeg de melding dat hij niet kon laden en na het diagnosticeren van het probleem kwam ik tot error 12007, een probleem met HTTP/HTTPS/FTP. Na flink wat te hebben gegoogled en geprobeert heb ik gebruik gemaakt van 'Winsockfix'. Dit bleek te werken en vrolijk als ik was liet ik het probleem achter me. Nu kwam ik vandaag (op mijn andere PC) weer tot hetzelfde probleem. Geen toegang, error 12007 HTTP/HTTPS/FTP error. 'Winsockfix' werkte weer en heeft het probleem opgelost. Nu is mijn vraag, hoe kom ik aan dit probleem? wat is het? en hoe kan ik het in de toekomst voorkomen? Onder het mom 'voorkomen is beter dan genezen.

Alvast bedankt,

Groet,

Kiko

Link naar reactie
Delen op andere sites

ERROR_WINHTTP_NAME_NOT_RESOLVED 12007 The server name cannot be resolved.

Dit kan wijzen op een probleem met de DNS of de host file.

Download MVPS Hosts.

Unzip het programma naar een door u bepaalde locatie.

Klik op mvps.bat en kies voor “uitvoeren” om mvps.bat op te starten (*).

Druk op toets om door te gaan.

Van het bestaande bestand HOSTS op de standaardlocatie C:\windows\system32\drivers\etc wordt een backup gemaakt met de naam HOSTS.MVP

Dan wordt het bestand vervangen door de actuele MVPS Hosts-versie.

(*) Windows Vista en Windows 7 gebruikers moeten rechtsklikken op mvps.bat en kiezen voor ”uitvoeren als administrator” om mvps.bat op te starten.

Je kan ook je DNS cache leegmaken.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter.

Let op de spatie voor de /

Verder kan je in de router (of op de pc bij de eigenschappen van het netwerk) andere DNS servers instellen zoals

Google public: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

OpenDns: 208.67.222.222 en 208.67.220.220

Winsock errors kunnen ook het gevolg zijn van een gebrek aan systeembronnen (bvb RAM geheugen) of een besmetting met een trojaan of malware. (bron)

Als je wil, kunnen we ook een malware en viruscontrole doen op de pc's met de winsock problemen.

Geef dan maar een seintje en we maken er werk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.