Ga naar inhoud

Samsung TAB2 - verplaatsen van bestand : galerij ---> SD-kaart


Aanbevolen berichten

Hallo,

Een filmopname van +- 32 MB opgenomen (koers) en zit in Galerij van Tablet.

Vraag 1: hoe breng ik dit filmpje naar mijn SD-kaartje om via de kaartlezer over te brengen naar de laptop?

Vraag 2 : hoe kan ik dat dan eventueel verkleinen (vb zoals een foto in Pixresizer) ?

Hulpje graag,

M.vr.gr.

Jean Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

allereerst, open de file browser (Mijn Bestanden) op je tablet, dus niet de galerij. De file browser gelijkt een beetje op de verkenner op je computer. Navigeer naar de map waarin het filmpje zich bevindt. Ik gok dat die DCIM of Camera noemt en waarschijnlijk in de 'Foto's/Photo's' map staat. Duid het filmpje aan (lang ingedrukt houden, gok ik), druk op de kopiëren (of knippen). Ga nu terug naar de bovenste map (dus diegene met Foto's/Video's/Media). Er zou normaal ook een map met de naam 'external_sd' of iets dergelijks moeten zijn. Dit is de map van de sd kaart. Met een druk op de plakken toets zou het filmpje normaal daarin geplakt moeten worden en klaar om overgezet te worden op een computer, dus.

Het kan zijn dat de knopjes een beetje anders zijn als ik beschreven heb, maar ik heb geen Samsung tablet. De filebrowsers verschillen namelijk van fabrikant.

Ten tweede: probeer een videoconverteer programma, zoals http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Veel succes ermee!

aangepast door Ant-99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb uw tips gevolg en het lukte maar...... het gaat iets anders dan u voorstelde.

Dit zal u waarschijnlijk ook helpen voor verder gebruik en hulp aan andere mensen.

***

onder de navigator of DCIM vindt ik Camera, Photo en Video.

Daar ik het filmpje gemaakt had met Camera zat het ook daar onder.

Dus, Camera aantikken en daar zat uiteraard het filmpje.

Als de SD kaart in het Tablet zit vindt u ze terug onder "extSDcard".

Vervolgens plaatst u de touchstift , of met de vinger, op het betrokken filmpje en schuift die gewoon naar links op extSDcard.

Dan de SDcard in de kaartlezer stoppen en zo in de USB-ingang van de Laptop waar je alles terug vindt onder "wisselbare schijf G "

**

Nu kan ik het versturen met een programma voor grote bestanden.

Is dit voor u ook bruikbaar ?

M.vr.gr.

Jean Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Android tablets is dat bij elke fabrikant anders. Zoals ik voorheen al zei kon mijn uitleg dus wat verschillen van hoe het bij u is. In ieder geval, ik ben blij te horen dat het gelukt is.

Indien u geen vragen meer heeft, kan u op 'markeren als opgelost' klikken, hier bovenaan. Danku ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.