Ga naar inhoud

Headset Sennheiser PC 131 probleem


Aanbevolen berichten

Beste helpende handen,

Als eerst zal ik starten met de specs die ik weet

  • Headset Sennheiser PC 131 (roze/groen aansluiting)
  • Acer Aspire M5811
  • Windows 7 64b
  • i5 CPU
  • 6gb RAM
  • ATI Radeon HD 7500 Series
  • LG 27EA63 (hdmi aangesloten)

Bij besturing geluid in hardware staan de volgende

  • AMD High Definition Audio Device
  • Realtec HD Audio configuratie

Mijn PC heeft voor een ingang voor een headset en achter.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of de bovenstaande informatie relevant is.

Probleem

Ik heb deze headset in roze/groen achterin de computer gestoken waarbij de microfoon wel werk (getest op Skype) maar het geluid via de headset niet, ik hoor dus niets.

Ik heb verder geen luidsprekers aangesloten maar bij afspeelapparaten zie ik het volgende:

Realtec digital output

Realtec digital output (output)

Geen headset

Bij het afspelen van muziek zie ik het groene balke van Realtec digital output heen en weer gaan.

Wat heb ik zelf gedaan

Beide ingangen getest.

Bij Realtec HD Audio configuratie het vinkje 'disable front panel jack detection'

Eindeloos op google gezocht maar geen antwoord gekregen die ik begreep / kon uitvoeren.

Getest of het geluid uberhaubt werkt door hem in mijn telefoon te stoppen, dit werkt.

Het laatste gaf effect of mijn mic het wel of niet deed, bij het uitschakelen werkt het niet.

Wat hoop ik

Iemand die weet wat het probleem kan zijn en het in een stappenplan kan uitleggen.

:withstupid:

aangepast door mageddon
Wat vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mageddon,

Misschien een stomme vraag van mij maar heb je de volumeregeling van je headset open staan?

Sluit de headset aan met enkel de groene aansluiting en maak dan eens een printscreen van het tabblad afspelen dat je kan bereiken via start-> configuratiescherm-> geluid.

Hoe je een prinstcreen kan maken in Windows 7 lees je hier (klik erop), hoe je de printscreen in een volgend bericht kan plaatsen vind je hier.

Verder kan je ook bij realtek, te bereiken via het configuratiescherm, zelf de instellingen eens nakijken.

In principe komt dat venster van realtek te voorschijn als je de headset aansluit, is dat bij jouw ook zo?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.