Ga naar inhoud

Externe harde schijf maken van oude laptop harde schijf


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop omdat de oude gewoonweg te oud werd. Nu wil ik graag de harde schijf van de oude laptop gaan gebruiken als externe harde schijf voor de nieuwe. Ik heb alleen nu de vraag of het mogelijk is om alle programma's te deinstalleren, waaronder deze van Windows zelf!!! zonder dat ik de data die ik wil behouden (foto's, films, muziek ed.) verlies. En mocht dit kunnen, hoe doe ik dat.

Ik heb namelijk rond de 200 gig aan foto/filmmateriaal en om deze met een usb stick over te zetten gaat jaren duren.

Ik wil dus eigenlijk de harde schijf van mijn oude laptop zo ver leeg halen dat alleen die data die ik wil behouden er op blijft staan. Programma's die ik er op heb staan kan ik natuurlijk zelf verwijderen maar hoe haal ik Windows OS er af? Alles van windows staat als het goed is in de C schijf en de rest in een aparte partitie. Is het voldoende om de C schijf te formatteren?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien er nog genoeg vrije ruimte op die schijf is zou ik kiezen voor een extra partitie en daar je eigen bestanden op plaatsen.

Dan de andere partitie volledig wissen.

Of die persoonlijke bestanden kopiëren naar de schijf op de nieuwe laptop ( aparte partitie eventueel) de oude schijf volledig wissen en dan die bestanden ook nog eens terug kopiëren naar de oude schijf.

Zo heb je meteen een back-up van je eigen persoonlijke bestanden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag superveloce93,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.