Ga naar inhoud

hoog cpu verbruik na installeren SSD schijf en Windows 8


Koen D

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben al enige tijd naar een oplossing aan het zoeken ivm het hoog cpu verbruik van mijn pc.

Na het aanschaffen van windows 8 upgrade en een SSD schijf heb ik mijn computer die op XP draaide geupgrade.

Dan zijn eigenlijk de problemen begonnen.

Hoog cpu verbuik tot 100% (vb videobeelden laten spelen in zowel chrome als explorer).

Haperend beeld in browser komt ook soms voor.

Graag had ik hulp gevonden op dit forum

Vriendelijke Groeten,

Koen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start het taakbeheer.

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze afbeelding is er een CPU belasting van 56%

Kan je deze afbeelding opnieuw maken op het ogenblik dat de cpu naar 100% gaat?

Het probleem kan te maken hebben met de gebruikte processor.

Een Pentium D 925 is al een oudere processor en als je daarmee de nieuwste windows en andere toepassingen gaat draaien, kan dit prestatieproblemen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier nog 2 afbeeldingen gemaakt van het hoog cpu verbruik.

Heb al 2 maal de computer herinstalleerd, waarbij ik eerst de oude windows vista installeer en dan de upgrade van windows 8. Maar ik heb hetzelfde probleem van een hoog cpu verbruik wanneer vista volledig geinstalleerd is.

post-43859-1417705441,6721_thumb.jpg

post-43859-1417705441,5873_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vooral Chrome die de cpu inpalmt.

Waarschijnlijk staan er "zware" pagina's open met clips of iets dergelijks en kan de grafische kaart het niet alleen af en dan moet de cpu bijspringen.

Ik wilde het speccy logje nog eens bekijken maar er zijn blijkbaar problemen met de speccy server en het logje is momenteel niet beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor advies over een nieuwe videokaart open je best een nieuwe discussie in de rubriek Aan- en verkoopadvies.

Je kan daarin dan wel verwijzen naar deze discussie.

We kunnen eerst proberen met de recentste drivers voor je videokaart te installeren.

Je kan deze hier downloaden.

Klik op de groen knop (agree and download) om de download te starten.

Na de download gewoon dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Maak na de installatie van de drivers een nieuw speccy logje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan te maken hebben met de gebruikte processor.

Een Pentium D 925 is al een oudere processor en als je daarmee de nieuwste windows en andere toepassingen gaat draaien, kan dit prestatieproblemen geven.

Het is vooral Chrome die de cpu inpalmt.

Waarschijnlijk staan er "zware" pagina's open met clips of iets dergelijks en kan de grafische kaart het niet alleen af en dan moet de cpu bijspringen.

Het kan een combinatie zijn van factoren (oudere cpu en videokaart) die aan de basis liggen van dit probleem.

Je kan proberen met een nieuwere en krachtigere videokaart maar het is geen garantie dat daarmee het probleem opgelost zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.