Ga naar inhoud

Laptop valt uit bij 20% accu


Lelt

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn laptop vertoont de laatste tijd rare kuren. Sinds een paar weken valt mijn laptop opeens uit bij rond de 20% accu. Hij doet dit alleen bij intensieve bezigheden zoals het spelen van een game. Tijdens het internetten blijf hij het gewoon doen tot 7% accu. Heeft dit ermee te maken dat mijn accu versleten is? Dat kan ik mij namelijk niet voorstellen, want hij is net iets meer dan een jaar oud. Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is.

Groet,

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dit ermee te maken dat mijn accu versleten is? Dat kan ik mij namelijk niet voorstellen, want hij is net iets meer dan een jaar oud.
De levensduur van een accu hangt niet af van de ouderdom maar van de gebruiksintensiteit.

Als jij de laptop dus intensief gebruikt op accu, zal de accu sneller verslijten.

Ik zou toch uitkijken naar een nieuwe accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je steeds hetzelfde energiebeheerschema?

Bij de geavanceerde instellingen van het energiebeheerschema kan je bepalen bij hoeveel % van de accu het als 'laag' wordt beschouwd en welke actie de laptop dan gaat ondernemen (zoals uitschakelen).

Zo zou je dus kunnen instellen dat hij de ene keer op 7% uitvalt en de andere keer op 20%.

Maar dit is niet van toepassing als je je energiebeheerschema niet hebt gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De levensduur van een accu hangt niet af van de ouderdom maar van de gebruiksintensiteit.

Als jij de laptop dus intensief gebruikt op accu, zal de accu sneller verslijten.

Ik zou toch uitkijken naar een nieuwe accu.

Ik gebruik hem wel redelijk intensief. Staat toch elke dag minstens een paar uur aan. Speel regelmatig games en dan gaat de accu vrij snel leeg. Misschien is de accu toch wel op dan. Ik ga kijken voor een nieuwe accu, maar daar wil ik niet weer maar een jaar mee doen. Hebben jullie nog tips om wat langer met een accu te doen?

Gebruik je steeds hetzelfde energiebeheerschema?

Bij de geavanceerde instellingen van het energiebeheerschema kan je bepalen bij hoeveel % van de accu het als 'laag' wordt beschouwd en welke actie de laptop dan gaat ondernemen (zoals uitschakelen).

Zo zou je dus kunnen instellen dat hij de ene keer op 7% uitvalt en de andere keer op 20%.

Maar dit is niet van toepassing als je je energiebeheerschema niet hebt gewijzigd.

Bedankt voor de tip! Heb nog even gekeken, maar alles stond nog goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.