Ga naar inhoud

Probleem nieuwe Windows update


Wish

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ondervind een heleboel problemen met mijn pc de laatste tijd, maar de voorbije 2 dagen zijn deze nog geëscaleerd.

Omdat alles aanvankelijk (denk ik) begon met het niet lukken van een nieuwe Windows-update, plaats ik het onder deze rubriek.

Ik krijg voortdurend de melding dat er een nieuwe belangrijke Windows update is (iets met Windows Service Pack?), maar wanneer ik deze wil uitvoeren, dan loopt het steeds mis. Hij blijft heel lang daar mee bezig en ofwel schakelt de pc zichzelf uit ofwel krijg ik naderhand een melding dat de update mislukt is.

Ik krijg bij het opstarten ook steeds het scherm dat Windows niet correct werd afgesloten.

Mijn pc heeft al langer kuren met het dagelijks veelvuldig wegvallen van de internetverbinding en het heel traag laden. Voor dit probleem had ik eerder al de telefoonmaatschappij gecontacteerd die ondertussen al enkele malen bij me is langs geweest om o.a. een defect stuk te vervangen, metingen te doen en vandaag nog mijn ADSL te vervangen door een nieuwere technologie (als ik me niet vergis is dit VDSL? - het klinkt me allemaal als chinees in de oren). Dus wat de lijn zelf betreft zou nu alles in orde moeten zijn.

Maar de problemen zijn er nog steeds.

Ik heb hier op het forum al een beetje zitten lezen, maar niks gelijkaardigs gevonden.

Ik heb ondertussen wel zo'n speccy-logje gemaakt, zoals jullie vaak aanraden. Dit linkje vindt u hieronder :

http://speccy.piriform.com/results/G32Mjz2DJonFVUHORczlwl1

Ik ben maar een leek in het gebruik van de pc, maar de meeste spullen die ik courant gebruik doen het niet. :( Ik som de belangrijkste even op:

- gmail : foutmelding : kan niet alle functies van gmail laden (hiervoor werkte dit perfect.)

- advalvas mail : kan niet verzenden (foutmelding : Zimbra toegang geweigerd)

- facebook : kan van tijdlijn enkel eerste pagina zien (incl. die van mezelf) en verscheidene knoppen ontbreken. (deze bovenaan links naast het zoekbalkje en uiterst rechts naast "startpagina". Ze moeten er wel nog zijn, want als je op die plaats met de muis passeert licht het vierkantje nog wel op. Ook bij de knop "Meer" naast "Vrienden" blijft continu een balkje lopen maar het doet allemaal niks als je erop klikt.

- bij de spelletjes Landleven en Empire op de site spelletjes.nl krijg ik bij Empire enkel het beginscherm te zien maar kan ik niet inloggen. En bij Landleven krijg ik niet meer dan een wit scherm en kan ik uiteraard ook niet inloggen. :( En laat dit nu net mijn "dagelijkse" spelletjes zijn. :(

Ik heb daar ook de helpdesk gecontacteerd, maar tot hiertoe nog geen antwoord terug gekregen.

Sommige sites (zoals YouTube etc) daarentegen werken prima, dit bleek ook zo toen de technieker deze morgen dit even uitprobeerde.

Ik ben zo'n beetje ten einde raad. Hopelijk kunnen jullie me weer op weg zetten om deze problemen te verhelpen? Alvast bij voorbaat mijn dank.

O ja, misschien is dit nog van belang : ik gebruik Google Chrome als standaard browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wish,

:welkom: op PCH!

Dat is een uitgebreide uitleg zeg! We gaan eens kijken als we de oorzaak van jouw problemen kunnen achterhalen :-)

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngzoek.exe naar het bureaublad.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.


  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
     
    process;
    startupall; 
    filesrcm;
    autoclean;
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Dit is waarschijnlijk niet de oorzaak van het probleem en zal dus ook niet de oplossing zijn maar het is toch sterk aangeraden om de java update te doen.

Download Java Runtime Environment (JRE) 7 Update 21.

  • Selecteer "Accept License Agreement"
  • Klik op de jre-7u21-windows-i586.exe link en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-7u21-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Na de installatie mag je het gedownloade bestand jre-7u21-windows-i586.exe weer verwijderen.

Het is inderdaad het service pack 1 dat problemen heeft om te installeren.

Blijkbaar is dat een gekend fenomeen bij medion computers want medion heeft er zelf een fix voor gemaakt.

Meer informatie en de link naar de fix vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trek ik de conclusie dat het opgelost is en sluit ik het. Dit wordt verplaatst naar de opgeloste Hijackthis-sectie. Mocht je het topic terug heropend willen hebben, kan je mij of één van de andere moderators een PB sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.