Ga naar inhoud

Piep bij opstarten Windows XP


jempi25

Aanbevolen berichten

Heb veel last van blauw schermen en volgens mij gaat het elke keer om de driver Nvidia.

Maar een ander vraagje de BIOS

normaal dacht ik bij het opstarten xp home dat je een piep moest horen?

Nu ik hoor dit niet, kan dit de fout zijn dat deze blauwe schermen veroorzaken?

Heb al windows herstel gedaan via recovery, dus enkel windows en niet volledig geformatteerd.

Heb de update drivers via HP afgehaald.

Vind dan ook nergens een vrius melding in mijn F secure.

PC doctor schijven, geheugen enz getest. Alles geslaagd.

Maar hoe doe je een bios update daar deze ook bij de drivers, ondersteuning zit van HP op hun website. Daar lees ik iets van bevriezen????

Download software en drivers HP Pavilion t3530.be desktop | HP®-ondersteuning

Moet ik deze BIOS update doen en hoe, en zou ik dan opnieuw de piep horen en misschien deze fouten verdwijnen?

Tips please

greetz

jempi25

- - - Updated - - -

Nog even vergeten kan mijn bericht niet meer zelf bewerken momenteel?

Oude drivers Nvidia eerst verwijderd!

Nvidea Geforce eruit gehaald en ook bij de moederbord videokaart hetzelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal dacht ik bij het opstarten xp home dat je een piep moest horen?
Dat piepje komt van het bios en hoor je normaal voor het eigenlijke opstarten van windows begint.

Bij het aanzetten van de pc gaat het bios eerst enkele testjes doen of de nodige hardware (processor, harde schijf, geheugen en videoadapter) aanwezig is en correct werkt.

Als alles OK is, krijg je 1 enkel piepje.

Bij fouten, krijg je meerdere piepjes die een code vormen waarmee aangegeven wordt in welk onderdeel de fout gevonden is en welke de fout is.

Als je geen piepje(s) krijgt, is er meestal iets mis met de voeding of het moederbord.

Als ik het goed begrepen heb, krijg je dus geen piepje(s) en de pc start toch normaal op maar je krijgt wel vaak een blauw scherm.

Wacht nog even met het downloaden van drivers en biosupdate.

We gaan eerst proberen te achterhalen of je die updates wel echt nodig hebt.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Voor de blauwe schermen mag je het volgende doen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.