Ga naar inhoud

Kopen van een nieuw moederbord


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een nieuw moederbord aanschaffen maar ik zit met een vraag.

Als ik een nieuw moederbord aanschaf, kan ik dan nog mijn oude CPU (i7-2600) uit mijn vorige moederbord hergebruiken? Zit daar nog een risico aan vast? Of is het misschien verstandiger om er een nieuwe CPU bij te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nieuwe moederbord een socket 1155 is zou dit alvast geen probleem mogen zijn.

Normaal loop je hiermee geen risico's, ga je zelf alles omzetten?

Wat zijn je beweeg redenen om een nieuw moederbord aan te willen schaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om het zelf om te zetten.

Ik wil graag een nieuw moederbord zodat ik sneller geheugen kan gebruiken.

Ook wil ik in de toekomst er een tweede videokaart bij indrukken.

Ik heb nu een moederbord met een h67 chipset, maar wil graag de overstap maken naar een moederbord met een z77 chipset, levert dat eigenlijk nog problemen op? Ik heb wel iets gehoord/gelezen dat drivers een probleem kunnen zijn bij een overstap van chipset/moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal voor een van deze miederborden gaan afhankelijk wat je budget is: Azerty

Msi heeft naar mijn mening de betere moederborden.

Je kan ook minder besteden en voor bijv een b75 mobo gaan, minder features maar misschien heb je die ook niet nodig.

aangepast door Miksel12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! ik zal naar deze borden gaan kijken.

Stel dat ik een z77 bord koop, levert dat nog problemen op? Want ik heb nu een h67 bord. Ik had wat gehoord over drivers?

En moet ik windows opnieuw installeren of is dat niet nodig?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel even kijken of het bord jouw moederbord ondersteund maar dat is een kwestie van naar de site gaan, als wordt ondersteund kan het zonder een enkel probleem.

Of windows er in een keer opstaat weet ik niet zeker, lijkt mij waarschijnlijk dat je opnieuw je code moet invoeren.

Edit: als je een nieuw moederbord koopt moet je naar de site gaan van je moederbord en daar de driver van af plukken

aangepast door Miksel12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.