Ga naar inhoud

Krijg geen geluid (muziekje) met een E-card bij seniorennet.


Lidy

Aanbevolen berichten

Krijg geen geluid (muziekje) met een E-card bij seniorennet.

Klik ik op speel af, dan krijg ik VLC scherm met kadertje dat zij de midi niet ondersteunen.

Bij de account van mijn echtgenoot, komt er een kadertje van Windows waarop hij kan kiezen, welke mediaspeler hij wil kiezen.

Hij plaatst het op Windows mediaplayer en het muziekje werkt. Bij mij komt dit kadertje niet ( kunnen dit niet vinden) om ook over te schakelen naar een andere mediaspeler.

Op de laptop staan verschillende mediaspelers geïnstalleerd.

Hartelijk dank voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's.

Klik dan op " een bestandstype of protocol aan een programma koppelen".

in het volgende venster scrol je naar de extensie "midi".

Klik dan op ander programma en selecteer Windows mediaplayer.

Vanaf dan spelen alle midi extensies af met Windows media player.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moderator,

Mijn echtgenoot heeft uw raad opgevolgd en het werkt met Windows mediaplayer.

Klik nu op het gekozen liedje en dit is nu te horen voordat ik het verzend.

Maar de ontvanger van het kaartje krijgt het muziekje niet te horen.

Ik zal bij seniorennet eens vragen als het niet bij hen ligt.

Toch héél erg bedankt voor de moeite!

Lidy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Na lang zoeken heeft mijn echtgenoot het uiteindelijk toch gevonden.

Bij seniorennet deden ze hem van alles installeren wat reeds allemaal op de Pc stond, zoals: Apple Quicktime, verscheidene add-ons van Mozilla Firefox, maar niets hielp. Na lang zoeken en Mozilla support eens te raadplegen, waaronder Quick Time testen (wat allemaal werkte) browserplug stond ingeschakeld in de Add-onbeheerder (takenbalk Extra).

Uiteindelijk de Quicktime player geopend, daarop de takenbalk "BEWERKEN" klikken, dan Voorkeuren, daarna QUIK-TIME VOORKEUREN kiezen. Dan krijg je een kader met bovenaan op AUDIO te klikken, staat er beneden een keuzekadertje - met Muzieksynthesezer, daar op GENERAL MIDI en op toepassen klikken en klaar.

Dit laatste heeft hij na lang zoeken en uittesten toch zelf gevonden, is een doorzetter. Met de basis van jou niet te vergeten.

Mijn echtgenoot (Omer Beelen) is reeds zeer lang lid bij Help-Forem en is ook eenmaal zeer goed geholpen geweest.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie inzet . Vrgr. Lidy en Omer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.