Ga naar inhoud

"HELP" = hulp gevraagd (opnieuw) om mijn netwerk (incl NAS'sen) werkende te krijgen


Nam-Reh

Aanbevolen berichten

Hum-Hum... :embarassed:

Hier ben ik alweer (met hangende pootjes...)

Is er AUB iemand (regio 9000 Gent / 9031 Drongen) die zou kunnen (betalende) assistentie (komen) verlenen om mijn netwerk dit keer blijvend te laten werken...? :adore:

Véél kennis van "QNAP + Mac OSX 10.8.4" is wel gevraagd...

M'n PC + Mac's werken (perfect) op 't net, enige probleem is (opnieuw) de verbinding met de NAS'sen...

Het addertje onder 't gras = 't netwerk is samengesteld uit 1 PC (QX9650 - Win7 Ult 64-Bit) & 3 Mac's (2 werkende op Intel OSX 10.8.4 & 1 werkende op PPC (PowerPC) OSX 10.5.8) & 1 NAS QNAP TS-419P & 1 NAS SYNOLOGY DS-211J & 1 NAS D-LINK DS-323 :embarassed:

Enige uitleg :

(Ongeveer 1 maand geleden is er iemand langs geweest, die mijn netwerk-geheel (tijdelijk) werkende gekregen heeft)

* De Synology DS211J werkt (voorlopig enkel maar, gezien dit <voorlopig> mijn wens was) als Time Machine voor m'n MacBook. (ik heb <voorlopig nog> geen systeem-crash gehad, waarna ik 'n image via TimeMachine moest terugzetten op m'n MacBook... Hopelijk nooit nodig...) xD

* De hoofd-NAS (QNAP TS-419P) werkte maar 3 dagen perfect met OSX 10.8.3 + Win7 (via m'n MacBook, Mac Pro, PowerMac & PC) & heeft er (na afsluiten van het systeem, 's avonds) de brui aan gegeven om nog met OSX 10.8.4 te werken... (ik heb gedurende die 3 dagen wel 'n massa aan data kunnen verplaatsen, naar die NAS) Reden (dat het niet meer werkt)...? Geen idee... Ik vind wel (op internet) veel posts qua "AFP-problemen" tussen QNAP & Mac OSX 10.8.3 (nu 10.8.4) :dontknow:

+ sinds vandaag (na installatie van de D-LINK DNS-323 krijgt m'n PC ook geen verbinding meer met de QNAP...?! WTF...?!) :mad:

Ik ben nu (momenteel) alles op m'n PC aan 't controleren, updates, drivers,... Ik kom hier dus later op terug...

* De D-LINK DNS-323 heb ik vandaag (15/06/2013) geconfigureerd, zowel via m'n PC als via m'n MacBook (na update van de D-LINK z'n firmware naar 1.10) & is nu volop in gebruik om data naar toe te schrijven (om beurt van m'n MacBook & PC)

(enig advies aan de firma D-LINK > nederlandstalige handleidingen zijn wel handig voor sommige mensen, waaronder mijzelf, ook al praat ik mee in meerdere talen, technische uitleg is toch wel net dat ietsje anders...):hmmmm:

Dus : de D-LINK DNS-323 werkt (voorlopig) probleemloos met Win7 Ult 64-Bit én Mac OSX 10.8.4 ... (to be continued, misschien binnen 3 dagen "out of order"...?!) xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows 7 computer kan je Qnap finder (klik) downloaden.

Deze zal de NAS vinden.

Nu moet je instelling wijzigen en zorgen dat de NAS een vaste IP adres heeft bijvoorbeeld 192.168.0.100

Als je de Nas uitzet en weer aanzet dan blijft de IP adres hetzelfde.

Dus Finder starten

Je ziet op een eerste rij de NAS

Daar op klikken en configureren klikken

Bij Netwerkinstelling zet je een vaste IP adres

Onderstaande voorbeeld niet letterlijk overnemen want dat hang af welke IP adres de uwe is:

post-6829-1417705456,3652_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stegi,

I know... De QNAP was volledig ingesteld... (tot ik de D-Link aangesloten heb...)

Ik ben nu effe de QNAP aan 't her-opstarten, dan nog effe (was uit m'n gedachten gegaan) de QNAP-Finder gebruiken & kijken wat er verandert zou kunnen zijn...

Aaj'l let joe noow... :top:

Bij Windows 7 computer kan je Qnap finder (klik) downloaden.

Deze zal de NAS vinden.

Nu moet je instelling wijzigen en zorgen dat de NAS een vaste IP adres heeft bijvoorbeeld 192.168.0.100

Als je de Nas uitzet en weer aanzet dan blijft de IP adres hetzelfde.

Dus Finder starten

Je ziet op een eerste rij de NAS

Daar op klikken en configureren klikken

Bij Netwerkinstelling zet je een vaste IP adres

Onderstaande voorbeeld niet letterlijk overnemen want dat hang af welke IP adres de uwe is:

[ATTACH=CONFIG]26515[/ATTACH]

- - - Updated - - -

Hi Stegi,

I know... De QNAP was volledig ingesteld... (tot ik de D-Link aangesloten heb...)

Ik ben nu effe de QNAP aan 't her-opstarten, dan nog effe (was uit m'n gedachten gegaan) de QNAP-Finder gebruiken & kijken wat er verandert zou kunnen zijn...

Aaj'l let joe noow... :top:

Here's de update :

QNAP-finder vind wel degelijk de NAS maar m'n browser vind het "adres" niet... (?!) (zie foto's)post-917-1417705458,9931_thumb.jpg

post-917-1417705458,8348_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft geen zin om IP adres weg te werken want dat is geen publieke IP adres en mag iedereen dat zien.

Je kan met uw browser IPadres:8080 typen om naar uw NAS te komen.

Ik heb wel eens meegemaakt dat IP adres om onbekende reden gewijzigd is.

Je moet wel zorgen dat de firmware up to date is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware = up to date

Ik ken de manier om de NAS te bereiken, maar lukt nu niet...

Ik ben nu (nog 5 uur te gaan) data naar m'n D-Link aan 't overpompen, daatna moet ik herstarten, wegens update.

Ik zie wel wat er (eventueel) lukt nadien & hou je op de hoogte.

Het is gewoon zo heel raar, die QNAP-NAS...

Heeft 3 dagen volop data aan 't aannemen geweest (via PC & Mac) & dan plots (na de nacht van de 3de dag) geen verbinding met de Mac's...

Nu (na aansluiten & installeren van de D-Link) ook geen verbinding meer met de PC, ook al vind QNAP-finder hem wel... :thumpdown:

Thanks, H.

Het heeft geen zin om IP adres weg te werken want dat is geen publieke IP adres en mag iedereen dat zien.

Je kan met uw browser IPadres:8080 typen om naar uw NAS te komen.

Ik heb wel eens meegemaakt dat IP adres om onbekende reden gewijzigd is.

Je moet wel zorgen dat de firmware up to date is.

aangepast door Nam-Reh
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-917-1417705459,1715_thumb.jpg

Dat is prima.

- - - Updated - - -

Het heeft geen zin om IP adres weg te werken want dat is geen publieke IP adres en mag iedereen dat zien.

Je kan met uw browser IPadres:8080 typen om naar uw NAS te komen.

Ik heb wel eens meegemaakt dat IP adres om onbekende reden gewijzigd is.

Je moet wel zorgen dat de firmware up to date is.

> Ik ken nog niet zo goed de verschillen tussen publieke & niet-publieke IP-adressen... :embarassed:

(ik ben & blijf grotendeels 'n gebruiker/hardware-aanpasser, niet 'n programmeur/techy...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stegisoft > probleem blijft zelfde...

Ik las op 't net : QNAP - Hulpbron - Tutorials - Maak verbinding met via WebDAV gedeeld mappen op de QNAP NAS vanuit Windows 7

(" Maak verbinding... WebDAV... ") Nuttig in dit geval, of te verwaarlozen...?

Mijn probleem is dus blijkbaar gegroeid van "geen verbinding met QNAP vanuit Mac" naar "geen verbinding met QNAP vanuit Mac + PC"... :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net geprobeerd in te loggen (in de QNAP) via browser met m'n MacBook > gelukt. xD

(alhoewel dit (nog steeds) niet wil zeggen dat ik er "werk-verbinding" mee heb...)

Eveneens geprobeerd (via browser) met m'n PC > niet gelukt... :hmmmm:

Er zijn 'n kleine batterij aan systeem-updates gebeurd (gisteren) op m'n PC, ik overweeg om mijn systeem terug te zetten naar 'n eerder punt (...maar dit wil dan wel zeggen dat de D-LINK DNS-323 (tijdelijk) niet meer zal werken met de PC...(?!) (of mis ik mij ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.