Ga naar inhoud

PC - Zwart scherm, heropstart. Random


Aanbevolen berichten

Ok, dus gewoon een print screen maken daarvan?

Ik zag inderdaad dat het ook via een USB stick kon, jammer genoeg had ik er ook geen bij de hand.

Nu post ik weer omdat ik nu net iets anders aan de hand had. In plaats van het standaard, zwart scherm + reboot. Kreeg ik nu iets anders, mijn headset ontploften. Niet letterlijk, maar ik krijg een enorm raar geluid. Gelijk maar mijn headset eruit gehaald.

Mijn PC was helemaal vast gevroren, ctrl alt del werkte niet meer, moest hem resetten.

Ik was niks al te geks aan het doen, stream aan het bekijken en steam was open. verder niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja dat las ik inderdaad. Dus ik neem gewoon een print-screen daarvan? Ik ga deze nu laten draaien.

Ik kan ook melden dat ik zojuist een ander geval had van de random uitvallen. Ipv het standaard zwart scherm + reboot kreeg ik nu wat anders, mijn headset ontploften, niet letterlijk. Het geluid dat er uit kwam was niet echt heel fijn, kan het niet eens echt beschrijven, krakend/piepend geluid. Headset uit mijn geluidskaart gehaald. Toen gekeken wat er aan de hand was met mijn PC, deze was nog aan. Reageerde niet meer, was dus vastgevroren. Ctrl alt del reageerde hij niet op. Heb hem gereset, waar ik weer verder in windows kwam, en hij werkte verder ook prima, in bluescreenviewer staat niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Memtest werkte helaas niet. Eerst met CD geprobeerd, daarna met USB.

Met de CD bleef hij wel een tijdje in het zwarte scherm met wit streepje proberen te booten. Het witte streepje ging een paar alinea's verder. Maar na een tijdje start windows gewoon weer op.

Met usb zie ik wel het zwart scherm maar geeft hij snel op, na 1/2 seconden start windows terug op.

Kan dit liggen aan defect memory? Kan dit ook een oorzaak zijn van het vastlopen heropstarten van windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb zojuist even geprobeerd om een memtest op mijn laptop uit te voeren, hier werkt het gewoon wel. via USB.

Hier even een foto. http://i.imgur.com/rEtnfzZ.jpg, heb uiteraard deze niet echt laten draaien aangezien ik hier geen problemen heb.

Maar, wil dus wel zeggen dat de USB stick het zou moeten doen. Ik kan foto's maken van mijn EUFI instellingen wanneer ik vanavond weer thuis ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu ook met iets geks. Hoewel ik dit nog niet kan bevestigen. Ik was hier in een ander topic even aan het lezen. En kwam daar achter dit.

Eindigen op x64 = 64 bits

Eindigen op x86 = 32 bits

Is die x te vinden in C:program files (x??)

Voor zover ik uit mijn hoofd weet, heb ik x86.. hoewel het een 64 bits windows moet zijn.

Dit kijk ik straks gelijk even na, mag dit bericht voorlopig even negeren. Ik update wel rond een uur of 6 vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel degelijk een 64bits besturingsprogramma, in dit geval zie je zowel een map genaamd Program Files & Program Files(x86)

post-24526-1417705490,4338_thumb.png

In de map Program Files vind je alle 64bits programma's.

In de map Program Files(x86) vind je alle 32bits programma's

De foto waarvan je hierboven de link neerzette geeft gelukkig geen problemen :-) mochten die er wel zijn zie je onderin het scherm het geheugen adres welke voor errors zorgt en deze worden dan in het rood weergegeven.

Als je pc opstart zie je dan ergens op het scherm Press XX to Enter Bootmenu of iets wat er op lijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

Even voor de duidelijkheid, die memtest was op mijn Laptop, niet op de PC die problemen heeft. Dit deed ik enkel om te kijken of er iets mis was met de USB.

Wat dus niet zo is, en ik nog geen idee heb waarom hij geen memtest wilt uitvoeren met mijn PC.

Ik zal zo meteen kijken of ik iets van Bootmenu kan vinden. Dit kan ik pas straks als ik terug thuis ben beantwoorden.

Wat zou er op kunnen lijken, zijn er andere woorden voor? Door even te zoeken op de site van gigabyte kon ik geen bootmenu vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.