Ga naar inhoud

Hardware compatibiliteit


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik weten of mijn voeding compatibel is met alles en mijn moederbord compatibel met een cpu enzo , ik zou graag een nieuwe cpu kopen of wat extra ram. maar hoe weet ik of mijn voediing die nieuwe cpu wel aan kan? en of mijn moederbord het ookwel kan verdragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar je cpu heeft toch ook een bepaald wattage ? Maar dus als ik een nieuwe processor wil kopen. Moet ik niet oplette welk moederbord of voeding ik heb, maar als ik van grafische kaart verander wel? en wat zou het nut dan zijn van een nieuw moederbord ofzo ?

en voor ram geheugen. Als ik extra ram geheugen wil bijsteken waar moet ik dan specifiek op letten. Moet het van het zelfde merk zijn als mijn eigen huidige ram of niet ? of moet ik kijken of moederbord zoo veel ram wel aan kan of??

- - - Updated - - -

Elke voeding kan de cpu aan alsmede ook de moederbord.

Maar niet elke voeding is geschikt voor de videokaart want dat hangt af welke wattage de videokaart vraagt.

Maar dus je voeding moet je enkel veranderen als je videokaart een hoger wattage heeft . Maar niet als de cpu hoger nodig heeft dan huidige cpu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

CPU verbruikt maximaal 85 watt en dat kan elke voeding aan.

De nieuwe versie cpu verbruiken zelfs een stuk minder.

Je moet wel opletten welke moederbord je koopt want de processor moet erin passen.

Ram moet dezelfde MHZ en voltage zijn en bij voorkeur dezelfde type maar dat moet niet.

Je kan het zo ongeveer stellen hoe meer de videokaart verbruikt hoe hoger de voeding moet zijn alhoewel de huidige videokaarten minder verbruiken dan oudere videokaarten.

Je kan van videokaart veranderen als de moederbord het ondersteund.

Bijvoorbeeld: huidige videokaart is een pci-express 3.0 maar passen ook bij pci-express 2.0 en 1.1

Heb je een moederbord met VGA voor videokaart moet je ook VGA videokaart nemen maar die zijn haast niet meer te verkrijgen.

Maar dat zijn wel heel oude moederborden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe weet je dan of een processor in een moederbord past ?

En dus ik heb 4GB dual-kanaal DDR3 663MHz (9-9-9-24) van kingston. dus 2 schijfjes van 2.

Dus moest ik er willen bij steken moet ik ook 2 van 2 pakken met 663MHz? En wat zijn die (9-9-9-24) ?

En in het geval dat ik dat niet doe en gewoon mijn ram eruit haal en volledig nieuw in steken waar moet ik dan op letten? Of kan een moeder bord eender welke hoeveelheid ram ofzo aan?

aangepast door nbalivenba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.