Ga naar inhoud

AMD overdrive GPU overclocken


Aanbevolen berichten

Ik heb met wat rondneuzen in catalyst control center bij het menu prestaties , AMD overdrive gevonden.

Daar kan ik GPU kloksnelheid en geheugenklok snelheid instellen en ook de ventilatorsnelheid.

GPU staat nu op 725MHz maximum is 1200MHz

geheugenkloksnelheid nu op 1000MHz en maximum is 1400MHz

Wat zijn de voordelen als ik deze dingen verhoog . En hoeveel mag of kan ik ze verhogen zonder dat er problemen zijn? En is dit verhogen van deze snelheden slecht of schadelijk?

Er is mij altyd vertelt dat je met je GPU of CPU te overclocken het enkel maar kapot maakt binnen korte tijd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dit verhogen van deze snelheden slecht of schadelijk?

Er is mij altyd vertelt dat je met je GPU of CPU te overclocken het enkel maar kapot maakt binnen korte tijd?

Overclocken van cpu of gpu kan goed gaan voor een tijdje maar vroeg of laat loopt het toch fout.

Ik heb ook 2 jaar met een overclockte cpu gewerkt en toen begonnen de blue screens te komen.

Dan heb ik de cpu weer op normale snelheid gezet en sindsdien geen bsod meer gehad.

En dan zwijg ik nog over de versnelde slijtage en over de extra warmte die je ook moet afvoeren.

Mijn advies: je kan het uitproberen als je wil om uit te vissen hoe het werkt maar niet om permanent te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar heeft het dan ook wel voordelen als je pc zo ook goed loopt? word het dan opmerkelijk beter of niet egt ? Wat ik wel heb gehad gisteren als ik alles op maximum zette en dan zo iets deed van testen kreeg ik op beide beeldschermen zwart scherm gedurende 20 seconden en toen herstarte mijn pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil overclocken moet je zeker niet alles dadelijk op maximum zetten maar vertrekken van de standaard instellingen en dan telkens met kleine stapjes verhogen. Na elke verhoging controleer je of het systeem nog steeds stabiel is en er geen bsod of uitval, freezes of zo voorkomen.

Als het systeem stabiel blijft, kan je de volgende verhoging doen, anders moet je een stapje terug.

Op die manier kom je tot de hoogst mogelijke overclock met een stabiel systeem en dat is niet altijd het theoretische mogelijke maximum.

Eens je aan 5% overclock zit, ga je wel merken dat het system sneller wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.