Ga naar inhoud

[OPGELOST] ati2dvag


Sargon

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds kort heb ik een probleem met ati2dvag. Wanneer ik mijn pc opstart krijg ik ofwel allemaal blokjes op het scherm, ofwel blokkeert hij en geeft daarna de melding dat dit wellicht komt door een oneindige lus die het bestand ati2dvag maakt, ofwel werkt hij (zoals nu :stupid:).

Ik heb al ergens anders gelezen dat ati2dvag corrupt zal zijn en dat ik dit kan verhelpen door de drivers te verwijderen en weer terug te installeren. Maar nu weet ik niet goed welke drivers? Videokaart? Hoe doe ik dat? Ga ik het nog niet verder kapot maken? etc etc ...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als je het niet weet is het de 32 bit ;)

Je gaat naar configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - hardware

Daar zoek je de videokaart & je doet daarop rechtermuisknop driver verwijderen.

De pc gaat willen herstarten, laat dat maar doen. Als je terug opgestart bent kan je deze driver downloaden (OmegaDrivers.net - Home of the ATI & NVIDIA Omega Drivers. ATI Windows XP/2000), deze zijn beter dan de door ati zelf uitgebrachte drivers. Donatie is niet nodig, je mag gewoon gratis die drivers installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - aparaatbeheer - beeldschermadaptors - daar staan die twee dan.

Rechtermuisknop kan ik kiezen tss stuurprogramma's bijwerken, uitschakelen, installatie ongedaan maken, zoeken naar gewijzigde apparaten of eigenschappen.

Heb ik eens bij stuurprogramma's wijzigen gekeken, maar daar zie ik niet meteen drivers verwijderen bijstaan. Of is het gewoon algemeen uitschakelen of installatie ongedaan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

installatie ongedaan maken is het dat je moet kiezen.

Bij het opnieuw opstarten ga je een verkeerde resolutie krijgen (te groot beeld) en dan die drivers die ik hierboven gegeven heb installeren & het zou goed moeten komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.