Ga naar inhoud

Multiple BSOD & random crashes


Aanbevolen berichten

Zou er enige mogelijkheid zijn om uitsluitsel te verkrijgen of het effectief de gpu is zonder deze (al dan niet tijdelijk) te vervangen?

Extra opmerking: Omdat de gpu de mogelijke oorzaak is, had ik ook al even rondgesnuisd voor een nieuw kaartje. De meeste midrange kaarten vragen wel een minimale voeding van 500watt, wat exact de wattage is van de voeding die ik momenteel heb steken. Ik vermoed achter dat het niet aangewezen is om dit zo te doen; zou ik dan beter meteen ook een nieuwe voeding van 600 a 650 watt aanschaffen?

Greetz

Gertjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hierbij mini update:

Nogmaals 2tal BSOD gehad.

Wanneer ik de pc vervolgens resette weigerde hij effectief op te starten.

Een blik in de case toonde dat het rode lichtje d1601 op mijn grafische kaart brandde. Nu betekent dit lichtje "critical temperature fault", echter mijn pc had in totaal nog geen 5 minuten gedraaid dus de temperatuur kan niet te hoog geweest zijn. (Nota bene heb ik de temperatuur zelfs bij intensief gamen nooit boven de 52 graden weten gaan).

Dus, pc wou niet "heropstarten". Hij draaide wel, maar wou windows niet opstarten. Reset induwen veranderde niks en deed gewoon het D1601 lampje flikkeren. Vervolgens de pc via de startknop ingedrukt te houden ook effectief kunnen uitschakelen, even gewacht en dan terug opnieuw opgestart, wat deze keer wel lukte.

Zou dit dan betekenen dat het absoluut mijn GPU is die defect is of kan het eventueel nog aan de voeding liggen???

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, pc wou niet "heropstarten". Hij draaide wel, maar wou windows niet opstarten. Reset induwen veranderde niks en deed gewoon het D1601 lampje flikkeren. Vervolgens de pc via de startknop ingedrukt te houden ook effectief kunnen uitschakelen, even gewacht en dan terug opnieuw opgestart, wat deze keer wel lukte.

Zou dit dan betekenen dat het absoluut mijn GPU is die defect is of kan het eventueel nog aan de voeding liggen???

Greetz

En nogmaals update:

Nu kon ik zelfs een bsod uitlokken door de case fysiek te verplaatsen... Zegt dit ook maar iets over de mogelijke oorzaak?

GPU vs. voeding.... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blik in de case toonde dat het rode lichtje d1601 op mijn grafische kaart brandde. Nu betekent dit lichtje "critical temperature fault", echter mijn pc had in totaal nog geen 5 minuten gedraaid dus de temperatuur kan niet te hoog geweest zijn. (Nota bene heb ik de temperatuur zelfs bij intensief gamen nooit boven de 52 graden weten gaan).
Volgens mij scheelt er iets aan de koeling van de videokaart waardoor die soms oververhit geraakt en dan valt de pc uit.

Best toch de videokaart (laten) vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.