Ga naar inhoud

(multimedia) Netwerk opzetten, hulp gevraagd.


tom_g16

Aanbevolen berichten

post-44501-1417705492,8839_thumb.jpg

Beste,

Ik ga morgen een nas server kopen namelijk de Qnap NAS server TS-459Pro2. ik zou hier al mijn data (muziek, films en dergelijke) op willen zetten en dit als centraal punt willen installeren thuis zodat deze toegankelijk is voor mediaspelers en de PC.

ik weet niet als mijn afbeelding duidelijk te zien is maar volgens dit schema wil ik mijn nas center aansluiten.

Daar ik er weinig van ken wou ik de mening van "kenners" vragen om te eventuele fouten aan te duiden.

Maar heb ook nog enkele vragen

1. Zoals u ziet zijn is er een digicorder en een digibox op aangesloten, kan ik via deze aansluiting een opname van de digicorder kijken op de digibox?

2. kan ik via de mediaspelers en de pc toegang krijgen tot het nas center

3. ik heb al een hdx1000 thuis, kan deze nog dienen als mediaspeler via dit schema?

4. welke modem raden jullie mij aan of waar moet ik op letten bij de aankoop?

Alvast bedankt

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1. Zoals u ziet zijn is er een digicorder en een digibox op aangesloten, kan ik via deze aansluiting een opname van de digicorder kijken op de digibox?

Als je hiermee bedoeld pc of ander toestel dan de TV dan is het nee.

2. kan ik via de mediaspelers en de pc toegang krijgen tot het nas center

Ja , mits de NAS een vaste IP adres heeft wat bij Qnap heel gemakkelijk is.

3. ik heb al een hdx1000 thuis, kan deze nog dienen als mediaspeler via dit schema?

Ja en best ook een vaste IP adres geven.

4. welke modem raden jullie mij aan of waar moet ik op letten bij de aankoop?

Een modem krijg je normaal gezien van uw provider.

Misschien bedoeld je draadloos router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Ik bedoel inderdaad een router :-) ik heb begrepen dat deze toch aan enkele voorwaarden moet voldoen daar het nas center alles gaat streamen. Dus welke raad u mij aan? Wat bedoel je juist met het eerste antwoord ivm de digibox en digicorder? Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn provider is telenet en ik heb dus idd een telenet modem.

Sorry maar ik begrijp je reactie niet goed, ik kan dus niet kopieren of streamen met de nas als er een digibox en digicorder is aangesloten op tv of ik kan niet streamen en kopieren met de nas als ik een opname van de digicorder aan het bekijken ben met de digibox (als het ware is de "lijn" dan bezet) of bedoeld u nog iets anders?

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan dus niet kopieren of streamen met de nas als er een digibox en digicorder is aangesloten op tv of ik kan niet streamen en kopieren met de nas als ik een opname van de digicorder aan het bekijken ben met de digibox (als het ware is de "lijn" dan bezet) of bedoeld u nog iets anders?

Je kan met de NAS alles doen wat je wilt ook al is digibox of digicorder aangesloten.

Maar je kan niet film van digicorder overzetten naar de NAS of PC

Kan je draadloos verbinding maken met telenet modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.