Ga naar inhoud

Wifi is sneller dan netwerkkabel ?


Akini

Aanbevolen berichten

ik vind het raar maar via de kabel gaat het nog trager dan via mijn wifi :hmmmm: ?!? wie kan me dit eens uitleggen.

ik heb telenet fibernet, helaas is dat bakje verweg in de garage verstopt dus is er een powerline (Topcom Powerlan 200 85Mbps) opgezet. daarop is mijn router Sisco Linksys E3000 aangesloten.

de router hangt naast mijn laptop op nog geen 30cm.

de speedtest via kabel = 0.33Mbps download en 3.70Mbps upload

de speedtest via wifi (Atheros AR9285) = 0.49Mbps down en 3.73Mbps up

bij status draadloosnetwerk : 65Mbps snelheid

met internet protocol versie 6 uitgeschakeld is het niet veel beter, eerder slechter: 0.45Mbps down en 3.50Mbps up

graag enkele tips :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das nieuw voor mij, maar gelukt. op andere forum gevonden wat je moest ingegeven voor gebruikersnaam en wachtwoord; admin, admin xD

als je me aangeeft welke tabblad je nodig hebt zal ik dat prt screen zetten. ondertussen nog andere trucs geleerd Thnx :top:

post-44575-1417705499,8377_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff :hmpf:

ik heb die aanpassingen gedaan. maar sowieso alles is aant flippen. krijg er et sch.... van. de ene moment loopt alles redelijk dan gaat het extreem traag en dan doet het niks.

ik heb alles geprobeerd, via de netwerkkabel op de powerline, via de netwerkkabel op de router, enkel wifi, ... niks brengt soelaas helaas. ik bel vandaag eens naar telenet helpdesk, misschien ligt het probleem bij hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.