Ga naar inhoud

aanschaf pc


Gast nwo

Aanbevolen berichten

Hallo, na zeven jaar wil ik een nieuwe pc kopen. Op zich doet mijn huidige pc het nog best maar wil over stappen op windows 8

Waarvoor heb ik een PC nodig? Internet, lichte kantoortoepassingen, gamen (simulatiegames, sportgames, strategie), onderdeel van totaal multimedia systeem (mooi scherm voor foto's), aansluiting op tv moet kunnen, aansluiting op stereo moet kunnen (streaming)

Wat is mijn budget? - 1200 max

Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling

Ga ik overklokken? - nee

Ga ik later upgraden? - nee

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - nee

Ga ik zelf assembleren? - ja

Heb ik een besturingssysteem nodig? - windows 8

Ga ik zelf installeren? - ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - nee

Heb ik nog randapparatuur nodig? - monitor (23 inch max), muis (toetsenbord draadloos heb ik nog), speakers

Heb ik specifieke wensen? - Zo stil mogelijk.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op PC-Helpforum!

Heb deze samenstelling gemaakt:

Als basis nemen we een snelle Intel Core i5 processor uit de Haswell-generatie, ruim voldoende voor jouw doeleinden. Als grafische kaart nemen we een GTX 550 Ti van MSI, uitgerust met stille Twin Frozr koeling. Er is ook een aparte, stillere processorkoeler aanwezig: de Scythe Mugen 3 PCGH Edition. Alles wordt geplaatst op een stevig uitgerust MSI H87 moederbord, samen met 8GB aan Crucial Ballistix geheugen.

Als bootschijf nemen we de Samsung 840 EVO 120GB SSD, extreem snel én voordelig. Een 2TB Seagate harde schijf doet dan dienst als opslagschijf. Een DVD-brander ontbreekt niet. Alles wordt geplaatst in de stijlvolle maar vooral ook stille Fractal Core 3000 behuizing en gevoed door de eveneens niet luidruchtige Be Quiet! Pure 530W voeding.

Uiteraard is een Nederlandstalige Windows 8 64bit licentie ook aanwezig. Als monitor is er gekozen voor de ASUS ML249H, deze is uitgerust met een MVA-paneel voor een uitstekende kleurweergave en is dus ideaal als 'fotodisplay'. Enigste minpuntje is wel dat de reactiesnelheid van 8ms niet razendsnel is, als je intensief sportgames speelt zal je een iets minder vloeiende ervaring krijgen. Een alternatief is deze BenQ, met een iets mindere kleurweergave maar wel een reactiesnelheid van 4ms.

Wat betreft de muis en de speakers: aan welke modellen had je gedacht? Draadloos of bedrade muis? Dacht je aan een simpel 2 luidspreakers + subwoofer setje of eerder iets uitgebreid zoals deze set?

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op PC-Helpforum!

Wat betreft de muis en de speakers: aan welke modellen had je gedacht? Draadloos of bedrade muis? Dacht je aan een simpel 2 luidspreakers + subwoofer setje of eerder iets uitgebreid zoals deze set?

Uiteraard draadloos, wel zo zuinig mogelijk batterijverbruik. Een speakerset? Ik ben niet zo wild van het geluid van welke speakerset voor pc's dan ook. Het is de bedoeling dat het geluid uiteindelijk uit mijn speakers van mijn hifi-set komt. Dan moet je denken aan dit soort speakers Focal Chorus 826 V - Specificaties Focal Chorus 826 V Luidspreker | Stassen Hifi

Dus hoeft niet zo duur, maar moet wel een beetje mooi (niet perse hard) geluid uit komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.