Ga naar inhoud

Nieuwe Telenetmodem, maar nog steeds traag internet


R0s3li3

Aanbevolen berichten

Beste

Al enkele weken ging ons internet met momenten zeer traag of viel het gewoon weg. Na enkele minuten wachtten, konden we er dan weer op, maar werkte het meestal heel traag. Deze ochtend zijn ze van Telenet een nieuwe modem komen installeren. Toen die mannen hier waren, werkte het internet op mijn laptop zeer snel. Het internet op onze laptop beneden (die verbonden is met het internet via een kabel en niet via wifi en routers zoals de andere laptops in ons huis) werkt nu super snel. Echter toen de mannen van Telenet weer weg waren, gaat het internet op onze laptops super traag. Het internet op de laptop via de internetkabel gaat wel nog steeds snel. Daarmee halen we via de speedtest een downloadsnelheid van wel 57.23 Mbps. Op mijn laptop boven, die rechtstreeks verbonden is met de nieuwe modem met wifi van Telenet, haalt met moeite een downloadsnelheid van 0.38 Mbps...! Via onze andere router geraak ik ook niet op het internet en die ene keer dat het wel lukte, ging het ook heel traag.

Weet iemand waaraan dit kan liggen of hoe we dit kunnen oplossen?

We hebben zo'n dingen van Telenet waarmee we normaal tot 60 Mbps kunnen halen. Ik weet dat dit een maximum is en dat je dit waarschijnlijk nooit zal halen, maar 0.38 Mbps... Dan had ik even goed geen internet kunnen nemen...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar mijn Telenet gaan en daar de router kanaal wijzigen in kanaal 7 of 11

Ga ook naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Zie je meerdere draadloos punt dan dubbelklik je erop en vink uit: automatisch verbinding maken zodra dit netwerk binnen bereik is zodat alleen uw draadloos waarmee je verbonden ben aangevinkt is

Op basis van signaal zit je waarschijnlijk nogal veraf van de router.

Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.