Ga naar inhoud

Kopieren van pc naar usb


Tartan

Aanbevolen berichten

Ik heb een USB stick van 4 GB engeformatteerd in FAT32.

Ik heb er muziek op gezet voor mijn wagen en heb 1,92 GB al gebruikt en er isnog 1,62 GB beschikbaar.

Nu heb ik een probleem dat ik geen muziek er nog kan bij kopiëren, ofwel hoorik alleen het einde van de gekopieerde song ofwel krijg ik de volgende mededeling"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geenondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestandte comprimeren." Heb er nochtans meer dan 600 songs al op staan maar krijger geen meer bij gekopieerd. Wat is hier het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tartan,

:welkom: op PCH!

Welk bestandtype heeft de liedjes die al op de usb-stick zijn en die je wilt toevoegen? mp3?

Probeer het volgende:

Je zou eerst de muziek die nu op het usb-stick aanwezig is in veiligheid moeten brengen, terug naar de pc kopiëren, indien mogelijk.

Formatteer de usb-stick naar het bestandsysteem NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IEscape dank u.

Heb de USB stick al naar het bestandsysteem NTFS geformatteerd. Met ditbestandsysteem ging het helemaal niet, dan in FAT geformatteerd, ging ook nieten nu dus in FAT32 geformatteerd en krijg er nu een 600-tal songs op maar erblijft nog 1,62 GB vrij waar ik geen muziek meer op kan kopiëren.

De liedjes zijn in MP3 en Windows Media Player, degene die er al op staanwerken perfect in een van de twee bestandstypes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tartan,

De liedjes zijn in MP3 en Windows Media Player, degene die er al op staanwerken perfect in een van de twee bestandstypes

Het probleem heeft wellicht te maken omdat de liedjes op de usb-stick twee verschillende bestandstypes hebben. :dontknow:

Kun je niet de liedjes met WMP-bestandstype te converteren naar mp3?

Dan kunt je doen in Windows Media Player zelf.

Maak eerst een copy van de liedjes met originele WMP-bestandstype, je weet ooit nooit nie xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tartan,

Zet de liedjes met WMA-bestandstype op de pc in een map.

Open Windows Media Player >> Bestand >> Openen >> scroll naar dat map >> klik op een liedje >> CTRL + A [is selecteer alles] >> klik op Openen >> alle liedjes komen op het scherm >> klik op Rippen.

Als het niet gaat brandt je de liedjes met wma-bestandstype op een DVD+RW.

Open Windows Media Player >> kies voor copy van dvd >> Rippen.

In beide gevallen worden de liedjes opgeslagen op de computer en daarna ga je op de usb-stick plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape, heb alle liedjes nu in MP3 maar het probleem blijft bestaan. 1,62 GB kan ik niet gebruiken. Zou die 1,62 GB corrupt zijn of met andere woorden dat men er geen muziek meer kan opzetten.

- - - Updated - - -

iEscape, kan er wel mappen met data (documenten in Word en Excel) op zetten alsook mappen met foto's maar er kan geen muziek meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de stick terug geformatteerd in FAT32 en gaf toen het volgende aan: Totale ruimte 3,74 GB, Na terug muziek in MP3: Gebruikte ruimte: 1,92 GB, beschikbare ruimte: 1,82 GB.

Moet ik misschien in gewoon FAT of NTFS formateren en in welke clustergrootte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tartan,

Moet ik misschien in gewoon FAT of NTFS formateren en in welke clustergrootte?

In bericht #2 heb ik voorgesteld om de usb-stick te formatteren naar NTFS.

Formatteer de usb-stick naar het bestandsysteem NTFS.

Jouw antwoord in bericht #3 was:

Heb de USB stick al naar het bestandsysteem NTFS geformatteerd. Met ditbestandsysteem ging het helemaal niet,

Zie deze link voor meer informatie betreffende clustergrootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.