Ga naar inhoud

Mails soms niet verzonden in Outlook 2007


Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Soms krijg ik mails niet verzonden vanuit Outlook 2007, ofschoon ik zeker weet dat het @adres van de ontvangen bestaat. In Postvak uit staat er dan geen verzenddatum bij de mail. "Datum: geen" staat er dan. Het gebeurt zelfs met mails die ik aan meerdere personen doorstuur. Aan een sommigen wordt de mail verstuurd, aan anderen niet.

Normaal staat de datum van vandaag bij een te verzenden mail, maar wat ik ook probeer, bij de genoemde mails krijg ik het niet voor elkaar.

Wie geeft me goede raad?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verzonden e-mail zou in de map "verzonden items" moeten staan en niet in "postvak uit".

Krijg je ook een foutmelding, welke?

Stelt het probleem zich telkens bij de zelfde ontvanger (s)?

Als je de zelfde mail enkel naar 1 persoon stuurt en waar het probleem zich stelt lukt dat wel?

Naar hoeveel personen verstuur je tegelijk die mail?

Zijn er grote bijlages bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzonden mails staan ook in de map "Verzonden items".

Wat niet wordt verzonden, blijft in "Postvak in" staan met als datum: "geen".

Er komt geen foutmelding.

Dezelfde mail naar 1 persoon sturen geeft geen oplossing, hij blijft in "Postvak in" staan met als datum: "geen"..

Zelfs als ik de mail opnieuw aanmaak en op de knop "Verzenden druk" komt hij in "Postvak in" te staan met als datum: "geen".

Sommige mails moeten naar @adressen uit "Contactpersonen", maar ook als ik het @adres van iemand die niet in "Contactpersonen" staat, gaat het soms fout. En het blijft fout gaan.

Zelfs het beantwoorden van een ontvangen mail gaat op deze manier soms fout en blijft dan fout gaan.

Wel of geen bijlages maakt geen verschil.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niet wordt verzonden, blijft in "Postvak in" staan met als datum: "geen".

Bedoel je niet postvak uit?

Schakel je antivirus en firewall eens even uit en probeer dan de e-mail te versturen. Wat levert dat op?

Als bovenstaande niet lukt ga dan eens naar de webmail van je provider en verstuur eens van daar uit de e-mail die niet lukt.

Verwijder er ook alle overbodige e-mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry, ik bedoel "Postvak uit".

Antivirus (GData) stond al uit v.w.b. e-mail beveiliging, omdat het ophalen van mails ook niet lukte.

Nu heb ik de firewall uit gezet en nu lukte het verzenden opeens wel.

Nog eens herhaald met de firewall weer aan en nu lukte het verzenden ook.

Fijn dat het nu lukt, maar waarom lukte het dan eerst niet?

Wat bedoel je trouwens met "overbodige mails"?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je trouwens met "overbodige mails"?

Indien er veel e-mails staan in je webmail kan dit ook al eens voor problemen zorgen, een overvolle mailbox dus.

Wacht eens af of het probleem weg blijft, indien niet moet je toch eens in de instellingen van Gdata gaan snuffelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem blijft zich voordoen.

Zodra ik naar "Postvak uit" schakel, komt er bij het te verzenden mailtje als datum "geen"te staan en verzenden lukt dan niet.

Maar als ik in "postvak in" blijf staan en op de knop "verzenden en ontvangen" druk, gaan te te verzenden mails gewoon weg. Maar dus niet als ik eerst naar "Postvak uit" schakel en dan op de knop "verzenden en ontvangen" druk.

Firewall aan of uit heeft geen invloed.

Ra ra, wat is hier aan de hand?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem blijft zich voordoen.

Zodra ik naar "Postvak uit" schakel, komt er bij het te verzenden mailtje als datum "geen"te staan en verzenden lukt dan niet.

Maar als ik in "postvak in" blijf staan en op de knop "verzenden en ontvangen" druk, gaan te te verzenden mails gewoon weg. Maar dus niet als ik eerst naar "Postvak uit" schakel en dan op de knop "verzenden en ontvangen" druk.

Firewall aan of uit heeft geen invloed.

Ra ra, wat is hier aan de hand?

Mvg,

Henk

J

Nu heb ik de firewall uit gezet en nu lukte het verzenden opeens wel.

Nog eens herhaald met de firewall weer aan en nu lukte het verzenden ook.

In een vroeger bericht lukte het wel met het uitschakelen van Gdata, nu niet meer?

Probeer de mail eens te versturen vanaf je webmail, lukt het dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.