Ga naar inhoud

Adobe Reader XI


rogera

Aanbevolen berichten

Goedenamiddag,

ik heb al enige tijd problemen met Adobe, en nu meer bepaald met Adobe Reader XI. Ik kan sommige pdf bestanden (binnengekregen met mail) niet openen. Ik tracht Adobe Reader XI te verwijderen om een laatste versie te kunnen downloaden maar ik kan de Reader niet verwijderen. Ik heb al IObit Uninstaller geprobeerd, Windows Configuratiescherm Software, en CCleaner. Geen enkel programma slaagt erin. Kunnen jullie me helpen?

Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie, ik zie op de tool dat het enkel mag gebruikt met standalone Acrobat en Reader programma's en niet met CS3.

Ik heb heel wat (voor mij belangrijke) CS3 programma's zoals Premiere Pro en Photoshop.

In de Program Files / Adobe / directory heb Acrobat 7.0 en 8.0 en Reader 11.0. Ook Adobe Utilities, Extension Manager en Help Viewer. De rest is allemaal CS3

Kan ik zonder probleem de tool laten lopen of moet ik een andere tool gebruiken?

Beste dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt verschillende al dan niet verwijderde versies van Adobe acrobat,.......op je PC?

Bij de download is een handleiding aanwezig, je kan specifiek instellen welke versie verwijderd moet.

Voer erna ook onderstaande eens uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik met de Adobe cleaner tool de oude versie van Reader kunnen verwijderen. Ik heb nu ook een nieuwe werkende kunnen downloaden. Prachtig! In mijn 'Program Files' heb ik bij Adobe nog steeds wel Acrobat 7.0 en 8.0 staan (laatste is van vandaag). Die kan ik niet verwijderen met de tool. Ook de procedure met CCleaner helpt daar niet. Kan ik de directory Acrobat 7.0 gewoon deleten? Of alles zo laten nu het werkt?

Ik kreeg nog wel een warning (bv bij het opstarten van www.knack.be - Nieuws, duiding en discussie. - Knack.be) dat de plug-in kwetsbaar is en moet worden bijgewerkt. Hij zei ook dat ik Adobe Flash moet activeren. Als ik druk op 'Controleren op updates' zei hij (oa) dat ik de plug-in voor Adobe Acrobat moest bijwerken en ook dat ik Shockwave Flash moest bijwerken. Dit heb ik gedaan en het lijkt het probleem met oa Knack op te lossen.

Eigenlijk moet ik dus zeggen dat je al de problemen die ik de laatste tijd had met Adobe Reader en Flash player momenteel hebt opgelost. Ik wacht nog een dagje om te zien of alles blijft werken voor ik op de 'Opgelost' knop duw. Maar alvast heel hard dank. Ik had er heel wat tijd ingestopt en kwam niet tot een oplossing. Knap van het pc-helpforum en Clarkie.

aangepast door rogera
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn 'Program Files' heb ik bij Adobe nog steeds wel Acrobat 7.0 en 8.0 staan (laatste is van vandaag). Die kan ik niet verwijderen met de tool. Ook de procedure met CCleaner helpt daar niet. Kan ik de directory Acrobat 7.0 gewoon deleten? Of alles zo laten nu het werkt?

Je mag die mappen verwijderen indien die software al verwijderd werd in configuratiescherm->programma's en onderdelen en je die software dus niet meer gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb intussen de map Acrobat 7.0 verwijderd en alles blijft naar voldoening werken. Ik heb nog wel een probleempje met Firefox update maar daar zal ik indien nodig een ander topic over openen. Hopelijk kunnen jullie dat even makkelijk oplossen!

Beste dank, Clarkie en PC-helpforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.