Ga naar inhoud

netwerk problemen (Openbaar netwerk) met windows 7 Acer computer


kranalre

Aanbevolen berichten

Recent kocht ik voor mijn schoonouders een Acer Veriton 6620G computer met Windows 7 besturingssysteem. Als beveiligingssoftware installeerde ik Bitdefender Total Security 2013.Toen ik via een Hercules WIFI stick wou verbinden met mijn telenet modem/router lukte dit in eerst instantie. Na een tijdje viel die wifi verbinding om de haverklap uit en kon ik niet meer verbinden met de modem/router. Noot : van het internet haalde ik een windows 7 driver voor de stick aangezien die normaal geschikt was voor XP en Vista. De problemen met het wegvallen bleven echter duren. Van een vriend leende ik een recentere Hercules Wifi stick die geschikt is voor windows 7 maar de installatie hiervan lukt langs geen kanten. Ondanks dat ik alle in de handleiding beschreven stappen volg, krijg ik na een zogezegde succesvolle installatie de melding dat het besturingsprogramma voor de stick niet gevonden kan worden.

Omdat de wifi verbinding problemen bleef geven, probeerde ik vervolgens om de computer (via een powerline) met een ethernetkabel met de router te verbinden. Initieel lukte dit onmiddellijk en was internetverbinding razendsnel. Na het installeren van een Epson printer viel het internet opnieuw uit en was de pc plots verbonden met een onbekend (openbaar) netwerk ipv met mijn telenetnetwerk. Op geen enkele manier kon ik dit ongedaan maken (heropstarten, kabel uittrekken en opnieuw insteken). Uiteindelijk van pure miserie opnieuw de oude wifi stick geïnstalleerd die opnieuw perfect leek te werken tot hij plots weer wegviel. Opeens verscheen er een melding dat ik de ethernetkabel opnieuw moest insteken. Toen ik dit deed, kon ik opnieuw verbinden met mijn eigen telenetnetwerk (Telenet XXXX). Dus momenteel zitten zowel de wifi-stick als de ethernetkabel in de computer maar blijkbaar blijft de verbinding af en toe wegvallen.

Nu stel ik me de vraag of Bitdefender de oorzaak zou kunnen zijn van alle problemen. Telkens ik de computer opstart zie ik in het nertwerkcentrum (ook met Ethernetkabel) dat het accespoint telkens opnieuw geïnitialiseerd wordt. Ik weet niet of dit normaal is.

Noot : Met de laptop van mijn schoonma kan ik zonder problemen via wifi op de modem/router van telenet en valt de verbinding en het internet nooit uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.