Ga naar inhoud

keylogger


Aanbevolen berichten

hallo beste leden

ik had op mijn laptop al ongeveer 3 weken geen antivirus meer staan omdat deze was verlopen maar omdat deze maar trager en bsod begong te krijgen heb ik een scan gemaakt met malewarebytes.

Wat mij nu wel hard afschrikt was dat er in de log : (KeyLogger.Ardamax) en (PUP.Keylogger) stond. nu is het wel dat deze laptop is gebruikt voor mijn paypall rekening mijn online visa en mijn bank overschrijvingen. En het ergste van al is dat wrss al mijn paswoorden zijn gelogd .net als sommige premium diensten die ik gebruik. Ik ga zoveel mogelijk wachtwoorden proberen te veranderen maar dan moet ik wel zeker zijn dat er niets meer door derden kan worden meegelezen.

- - - Updated - - -

kan het zijn dat mijn computer niet meer alleen door mij bestuurd word want ik krijg vaak en boodschap met useragent heel kort ongeveer 1 sec en mijn pc valt gewoon uit.

Ook krijg ik nu als ik mijn pc dan heropstart dat schijf C moet worden gecontroleerd worden iets wat ik vroeger nooit had.

En mijn wifi zet zichzelf aan wat ik ongeveer 2 dagen terug nog met de fn knop moest doen

- - - Updated - - -

kan het zijn dat mijn computer niet meer alleen door mij bestuurd word want ik krijg vaak en boodschap met useragent heel kort ongeveer 1 sec en mijn pc valt gewoon uit.

Ook krijg ik nu als ik mijn pc dan heropstart dat schijf C moet worden gecontroleerd worden iets wat ik vroeger nooit had.

En mijn wifi zet zichzelf aan wat ik ongeveer 2 dagen terug nog met de fn knop moest doen

hijackthis.log

MBAM-log-2013-08-24 (23-59-44).txt

aangepast door niels baclaine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Malwarebytes heb je niet gekozen voor het verwijderen van de gevonden items. "Geen actie ondernomen" wijst alvast in die richting. Wil je die actie nog eens herhalen en nu wél kiezen voor verwijderen.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = iSearch - Brothersoft.com

O2 - BHO: btorbit.com - {000123B4-9B42-4900-B3F7-F4B073EFC214} - C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\orbitcth.dll

O2 - BHO: (no name) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - (no file)

O2 - BHO: Yontoo Layers - {FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8} - C:\Program Files (x86)\Yontoo\YontooIEClient.dll

O3 - Toolbar: Grab Pro - {C55BBCD6-41AD-48AD-9953-3609C48EACC7} - C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\GrabPro.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - (no file)

O8 - Extra context menu item: &Download by Orbit - res://C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\orbitmxt.dll/201

O8 - Extra context menu item: &Grab video by Orbit - res://C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\orbitmxt.dll/204

O8 - Extra context menu item: Do&wnload selected by Orbit - res://C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\orbitmxt.dll/203

O8 - Extra context menu item: Down&load all by Orbit - res://C:\Program Files (x86)\Orbitdownloader\orbitmxt.dll/202

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download 5217db3eb6d8b-AdwCleaner3.pngAdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R1].txt.

Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van HijackThis en Malwarebytes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.