Ga naar inhoud

Mijn eerste game pc


Avendis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil graag wat advies krijgen over een game pc. Ik heb zelf wat samengesteld op Azerty maar ik heb totaal geen verstand van hoe je een pc moet bouwen dus ik vraag me af wat jullie hier van vinden en of ik wel de juiste combinatie heb gemaakt.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig? Gamen

2. Wat is mijn budget? € 2,000. Mag er iets boven zitten.

3. Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling.

4. Ga ik overklokken? Nee, ik heb hier geen ervaring mee.

5. Ga ik later upgraden? Misschien, hier heb ik ook geen ervaring mee. Het liefst heb ik een pc waar ik wel

wat jaartjes mee vooruit kan.

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Ik denk het wel aangezien ik deze pc ook in de toekomst wil

gebruiken.

7. Ga ik zelf assembleren? Nee, dit laat ik door Azerty doen. Het bedrag van de montage moet ook in mijn

budget zitten.

8. Heb ik een besturingssysteem nodig? Nee, ik heb windows 7 home premium 64-bit.

9. Ga ik zelf installeren? Ik wil windows op de SSD schijf zetten en al mijn andere bestanden,games etc. op

op de SATA. Gaat dit zonder problemen of is dit lastig om te doen? draait het dan wel goed etc.?

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Ik wil graag een processor van Intel. Voor de rest heb ik

hardware gekozen waarvan ik denk dat het goed is.

11. Heb ik nog randapparatuur nodig? Ja, een monitor en speakers.

12. Heb ik specifieke wensen? Het hoeft van mij niet de meest stille pc te zijn maar het moet ook niet

Storend zijn. Ik wil graag waterkoeling voor de processor om dat ik veel goeie ervaringen hierover heb

gelezen.

13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Nederland, Ik wil

graag bij Azerty bestellen.

Azerty

Ik zou graag nog wat advies willen over een monitor en videokaarten.

Monitor: Ik ga voor een 21 a 22 inch omdat dit voor mij echt groot genoeg is. Is er nog veel verschil tussen hdmi,vga en dvi of maakt dit niet zoveel uit? Waar moet ik de monitor op aansluiten? Ik neem aan dat dit normaal op het moederbord word gedaan maar ik zie dat de videokaart ook dvi en hdmi aansluitingen heeft. Kan ik beter voor een groter beeldscherm gaan met een resolutie van 2560x1600 omdat de videokaart dit aankan?

Videokaarten: Ik heb bij deze setup gekozen voor 1 videokaart maar ik zie veel setups op het internet waarbij gebruik word gemaakt van 2 videokaarten. Is het beter om b.v. 1 GTX780 of 2 GTX760 te nemen? Als het beter is om 2 te gebruiken moet ik dan weer voor een ander moederbord gaan? moet ik hierbij kijken naar de pci aansluitngen? Ik zie ook dat de RAM die ik gekozen heb DDR3 is en de videokaart DDR5, werkt deze combinatie?

Alvast bedankt

aangepast door Avendis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op PC-Helpforum!

Om eerst even op je vragen te antwoorden:

1) HDMI, DVI-D en DisplayPort zijn digitale aansluitingen en kunnen beelden (en audio) in HD weergegeven, VGA is hopeloos verouderd en wordt niet meer gebruikt. Een 22 inch beeldscherm kost tegenwoordig bijna niets meer, maar hoge-resolutie panelen zijn momenteel slechts verkrijgbaar in schermgroottes van 27 inch en groter. Er barst momenteel wel een 'pixelrace' uit, binnenkort komen fabrikanten ook met kleinere (24 - 25 inch) monitors met een resolutie hoger dan Full HD. De videokaart in dit systeem kan dit probleemloos aan.

2) Een enkele GTX 780 is beter dan twee GTX 760's. SLI-schaling werkt nog steeds niet op 100 procent, en een enkele kaart is ook veel meer 'futureproof'. Ook wat betreft de geluidsproductie en energieverbruik is de GTX 780 een veel betere keus. Tweemaal een GTX 760 geeft misschien iets betere prestaties, maar met een monsterlijke PC zoals deze merk je daar in de praktijk zowieso niets van.

Ik kijk zo meteen even naar je samenstelling. ;)

- - - Updated - - -

Ik heb je originele samenstelling wat aangepast:

SSD: Ik heb de Samsung 840 120GB SSD aangepast naar de EVO-variant, deze presteert heel wat beter.

Voeding: De Corsair HX850 is al een redelijk oud model, vandaar de keuze voor de Antec HCG-850M.

Moederbord: Vervangen door een MSI Z87 MPOWER MAX, vooral door de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Voor de rest ziet alles er prima uit. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht dat het misschien een beetje overkill zou zijn om de videokaart dubbel te koelen. Is het wel verstandig om een waterkoeling voor de processor te nemen voor iemand zoals mij die totaal geen ervaring heeft met computers bouwen? Is het makkelijk om water bij te vullen, heeft dit extra onderhoud nodig ect.? of kan ik beter voor een gewone luchtkoeling gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Corsair H100i is één van de gemakkelijkste waterkoelings-kits op de markt: Bestemd voor langdurig gebruik, slechts eenmaal installeren en daarna werkt alles prima. Bijvullen hoeft niet. ;)

Ook is het installeren relatief gemakkelijk, aangezien grotere luchtkoeling-installaties nogal lastig te monteren zijn.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.