Ga naar inhoud

Foto's opslaan


irene

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe PC met Windows 8

Afgezien van het feit dat je daarop geheel de weg kan kwijtraken, kom ik toch gelukkig steeds meer achter diverse vraagtekens. Maar ik ben er wel achter dat ik een 'lange adem 'dien te hebben.

- Waar ik maar niet achter kom is het feit dat ik na het foto's plaatsen ALTIJD de datum moet aanpassen want consequent dateert hij een jaar eerder. Zeer ergerlijk en is daar een oplossing voor ?

- Als ik een printscreen maak, plaatst hij de foto ook ALTIJD in de map 1-6-13. Wat ik ook aan de datum probeer te veranderen...neen hij gaat altijd in map 1 juni. Het heeft me weken gekost om hier achter te komen.

Alle tips zijn zeeeer welkom !

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Als ik een printscreen maak, plaatst hij de foto ook ALTIJD in de map 1-6-13. Wat ik ook aan de datum probeer te veranderen...neen hij gaat altijd in map 1 juni.

Maar die map heb je dan toch zelf aangemaakt?

Kan je eens uitleggen op welke manier je een printscreen maakt ( en met welk programma) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Map 1-6-13 is een bestaande map die eerder werd aangemaakt door foto's op mijn PC te zetten

Ik maak een Printscreen, open Paint en plak de foto daar in en daarna Opslaan als jpg. Er opent zich een nieuw schermpje waar dan automatisch datum

1-6-13 bovenin staat aangegeven. Ik verander die datum dan handmatig bv in 29-8-13 maar na het opslaan blijkt de foto toch in map 1-6-13 te zitten

Fotoprogramma is Picasa waar ik nu ook voor het eerst mee werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie en dat heb ik opgevolgd. Doch wat gebeurde er :

- de nieuwe map met naam TEST zit in mijn Afbeeldingsbibliotheek op 1/6/13 maar is leeg

- als ik via de zoekfunctie naar mijn afbeeldingen ga, zie ik ook daar een lege map op 1/16/13 . De printscreen vind ik daar wel als losse foto !

- ik zoek naar de foto in Picasa fotoalbums, maar niet te vinden. Een eerdere printscreen kom ik WEL tegen op 1/6/13

Nou-ou...ik word erg nieuwsgierig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bibliotheek is iets anders als een map.

De map 1/6/13 bestond toch al, of niet?

Maak eens een nieuwe map aan in je map "mijn documenten" en noem die bijvoorbeeld 30/08/2013.

Klik dan op een foto op internet en kies opslaan als..

Sla die foto op in die nieuwe map 30/08/2013 die in de map "mijn documenten" staat.

Is die foto dan er aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat een bibliotheek iets anders is dan een map, maar ik vermeld het maar alleen om te laten zien wat er allemaal gebeurd

Map 1/6/13 is inderdaad een bestaande map

IK heb een nieuwe map aangemaakt in Documenten maar begrijpen doe ik dit niet want ik moet toch een foto en geen document opslaan ?

De Printscreen zit inderdaad in die map in documenten, maar bewerken kan ik hem daar niet. Hij is dus ook niet te zien in Picasa dus lijk ik er niet zoveel aan te hebben (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb een nieuwe map aangemaakt in Documenten maar begrijpen doe ik dit niet want ik moet toch een foto en geen document opslaan ?

In de map "mijn documenten" kan je alles opslaan: muziek, teksten, video,........

De Printscreen zit inderdaad in die map in documenten, maar bewerken kan ik hem daar niet. Hij is dus ook niet te zien in Picasa dus lijk ik er niet zoveel aan te hebben (?)

In die map kan je zeker niks bewerken, je moet de foto openen in fotobewerkingssoftware.

Dat doe je door op de foto te dubbelklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.