Ga naar inhoud

Amd fx 9590


OBSIDIAN1

Aanbevolen berichten

Hallo ,ik heb een vraagje over deze processor en het moederbord van 1 van mijn systemen. Ik ben n.l serieus van plan deze processor te kopen. Mijn vraag is dus of het mogelijk is. Het volgende stukje tekst las ik in een recente review over deze FX processor:

The motherboard support provides an interesting caveat to this whole equation since some manufacturers have yet to roll out BIOS updates which support the FX-9590 and FX-9370. In addition, we’re told that many boards can’t consistently supply the massive amount of input power required by these new processors. So, before assuming your board will safely run a 200W CPU over long periods of time, confirm with the manufacturer’s product page first. For our testing an ASUS 990FX Sabertooth was used.

Grt, Wimmie.

- - - Updated - - -

EDIT:

dit stukje hoort er ook nog bij,

At its heart, the FX-9590 isn’t all that much different from previous FX-series CPUs. Like the FX-8350, it uses AMD’s 32nm Piledriver architecture, comes with 8MB of L2 cache and eight cores, supports DDR3 speeds of up to 1866MHz and can be used in conjunction with any supporting AM3+ motherboard. The 5GHz core frequency has been attained through the use of AMD’s Turbo Core 3.0 which allows a base clock of 4.7GHz to hit higher levels when the right conditions present themselves. Unfortunately, that doesn’t happen very often as our processor remained at 4.7GHz in most workloads.

As one might expect, actually getting a lower clocked architecture to hit such high levels requires some heavy-duty muscle alongside stringent binning. In this case, a massive amount of voltage -1.5V- has been applied and this has a secondary, nasty side effect: a substantial increase in heat production and power requirements. While the FX-8350’s TDP of 125W was deemed inefficient, the FX-9590 brings things to a whole new level with an estimated thermal output of 200W-220W. That’s an important number to remember when choosing a cooler since only the very best air-based solutions will be able to keep temperatures under control.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welk moederbord zou je die cpu willen gaan gebruiken?

Vermeld ook even het Merk/Type en wattage van de voeding in dat systeem.

Geef ook even de overige specs van dat desbetreffende systeem door eventueel daarop onderstaande uit te voeren.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier al een review opgevist >> AMD FX-9590 Review; Piledriver at 5GHz.

Hier een review op een tsjechische webiste maar met Google translate kom je een heel eind >> 5GHz procesor se stává realitou ? AMD FX-9590.

Naar wat ik er zo over kan lezen krijgen de VRM's het hard te verduren door de enorme stroom die deze CPU vraagt en is iets of wat koeling op de VRM's aangeraden.

Bij het overklokken schijnt deze processor tot wel 400 Watt te verstoken dus een goede CPU koeler is wel een must.

Wellicht nog een interessante site waar word bijgehouden welke moederborden problemen hebben met hun VRM's is deze >> Database of motherboard VRM failure incidents - Overclock.net Community.

De site is laatst bijgewerkt op 17/11/2012 maar waarschijnlijk zal deze nog wel geüpdate worden.

Ook lees ik berichten dat voedingen gewoon doorbranden :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.