Ga naar inhoud

[OPGELOST] Welke?


ampoel

Aanbevolen berichten

persoonlijk zou ik nooit geen acer kopen.. dus kom ik direct bij dell uit als ik een merk desktop zou kopen.

wat je ook zou kunnen doen is zelf iets laten samen stellen bij een website, of een kleine computerzaak "om de hoek"

dit is vaak veel beter op maat van de gebruiker, en zo kan je beter van te voren zien of het ook geschikt is voor linux.

heel vaak zie je dat "merk" computers vervelend doen met linux wegens speciale hardware die wel eens word gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Yannick al zei werkt Linux niet zo goed op merk computers en daar heb ik al genoeg ervaring mee gehad.

En als je een samgengestelde pc wilt, wat is je budget dan?

Afgaande op de pc's die je ons laat zien zou ik zeggen iets onder de 500 euro?

En dan zonder scherm, en met Vista?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zéker voor de Dell gaan. Je moet maar eens in de linux communities gaan zoeken, Dell's zijn doorgaans vrij goed in de ondersteuning van linux (ook omdat Dell eigenlijk nooit met van die obscure chips afkomt die bijna nergens anders voorkomen, maar speciaal afgeleid zijn om héél goedkoop te zijn; iets wat vrij veel andere hardwarefabrikanten wel doen).

De Dell inspiron 530N (dit is qua onderdelen zowat dezelfde van een 530S, enkel in een andere case ingebouwd) is in de VS zelfs direct leverbaar met ubuntu geinstalleerd door Dell (bewijs; The Dell Online Store: Build Your System )

Je hoeft dus écht niet bang te zijn dat er geen drivers of ondersteuning zou zijn voor je systeem onder linux (weet wel dat wireless aan de praat krijgen nogal moeilijk kan zijn onder linux, je haalt er standaard geen WPA beveiliging mee, wat toch de standaard is vantegenwoordig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, als je niet zo ervaren bent me pc's enzo kan je beter een Dell nemen -zoals Masters al zei- maar anders ben je beter af met deze samengestelde pc.

Dit is een goed systeem, maar Crysis zal je misschien juist kunnen spelen.

[ATTACH]991[/ATTACH]

Deze pc kost dus 453 euro mét vista en zonder scherm.

Dus misschien is er nog wel wat plaats voor een grotere hd etc.

De pc moet ook nog in elkaar gestoken worden, maar azerty doet dit ook voor een vergoeding van 50 euro.

post-1839-1417703760,7874_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens masters, is draadloos helemaal geen probleem, met mijn laptop heb ik ook gewoon elke draadloze beveiligde verbinding ;) (dus ook de WPA (psk) beveiligingen)

dat is inderdaad een Dell, en dat is ook een van de weinige merken waar je het in een keer fatsoenlijk op aan de praat krijgt (zeker laptops hebben er last van) vrienden van me hebben het op andere merken geprobeerd.. en dat was echt een triest resultaat wat ze behaalde.

grafische drivers zijn (zeker bij laptops) nog wel eens een probleem, maar dat trekt gelukkig steeds verder bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.