Ga naar inhoud

Windows Opstart Probleem


Lastg

Aanbevolen berichten

Hallo

Toen ik vanmiddag mijn PC wilde opstarten liep het vast, op het Inlogscherm van Windows. Hij blijft gewoon laden en laden maar het houdt natuurlijk nooit op. Als ik mijn pc na een lange tijd opnieuw opstart, en hij automatisch herstelprocedure wil starten blijft dat ook gewoon hangen op een zwart scherm en er gebeurt daar ook helemaal niets. Ik heb geprobeerd Windows te herstellen door middel van De CD maar ook dat blijft hangen op een paars scherm. Eveneens gebeurt dit bij het opnieuw installeren van windows.

Dus nu weet ik eigenlijk niet was ik kan doen sinds hij bij alles wat hier gezegd wordt vast loopt.

Windows 8

i5-3470

ASRock b75 pro3 Moederbord

7950 Grafische kaart

als dat iets helpt

Alvast bedankt.

Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het zou een fout op de harde schijf kunnen zijn of het geheugen.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Het geheugen kan je testen met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.