Ga naar inhoud

beveiliging van mijn router


jos daf

Aanbevolen berichten

ik ben een leek in deze dingen dus daarom mijn vraag, ik heb een laptop van acer ongeveer 6 jaar oud, en de router even oud van het merk eminent 523, deze werken goed , nu heb ik mij een tablet van lenco 1014 aan geschaft en wil nu met deze op het internet, alles lukt totdat hij verbinding vervolledigd dan gaat het mis want hij zegt dat deze is beveiligd met wpa, dus moet ik mijn router anstellingen veranderen naar wpa 2 als ik dit doe vraagt hij een code of iets dergelijk ik heb het geprobeert maar nu blokkeert mijn router en kan ik niets meer, kan mij iemand van haartje tot draadje uit leggen wat ik moet doen , zit echt vast, dikke dag aan verloren:dong::dong::dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik kan wel in router, en het type is 4050 dacht ik kzal nog eens kijken thuis, het probleem is dat als ik nu op netwerk klik en dan beschikbare netwerken zie ik mijn router staan en er staat een rood kruisje bij, als ik dan erop ga staan rechtse muisknop klik en op eigenschappen dan staat nu mijn beveiligingstype op wpa2-personal versleutelingstype op aes, en netwerkbeveiligingssleutel moet ik in geven maar weet niet welk? het ip adres van mijn router op de sticker aan de onderkant staat 192.168.0.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat nog niet, maar ik wilde je al bedanken voor de hulp

- - - Updated - - -

ik zie wel mijn router, als ik ga kijken bij netwerk, maar er staat een rood kruisje, als ik dan op de eigenschappen klik dan krijg ik het volgende te zien

beveiligingstype = wpa 2personal

versleutelingstype = aes

netwerbeveiliging = ?

het feit is dat het altijd gewerkt heeft en nu wil ik mijn tablet ook op het internet en deze maakt wel verbinding maar zegt dan dat deze beveiligd is met wpa en neiet kan verbinden dan ben ik beginnen zoeken en had ik gelezen dat ik dat moest instellen naar wpa 2 en dan zijn de poblenen begonnnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet heeft als IP adres 192.168.0.1 maar uw router heeft ook 192.168.0.1 en dat kan uiteraard niet.

Zet de modem uit van Telenet en klik op uw browser en typ dan 192.168.0.1 en dan zal je in uw router komen.

Je hebt tijdelijk geen internet.

Kan je de lan gedeelte eens geven?

Eveneens een screen maken van de draadloos gedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even updaten, de router werkt blijkbaar want met mijn tablet kan ik er op, maar met mijn laptop gaat het niet, als ik nu met mijn laptop naar netwerken ga kijken dan staat de router er maar kan niet inloggen er staat een rood kruisje, op mijn tablet kan ik erop maar deze is natuurlijk niet meer beveiligd, wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.