Ga naar inhoud

Thuisnetwerk met powerline en wifi


Siemen94

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en omdat ik wifi niet ideaal vond ben ik overgestapt naar powerline. Mijn oude laptop heb ik ook nog steeds en werkt nog steeds op wifi. (beide computers werken met windows 7 64bit)

(beide netwerken zijn ook ingesteld als thuisnetwerk)

Dus ik dacht dat het wel handig zou zijn om een thuisgroep te maken tussen deze 2 computers en eventueel ook de andere computers binnen het netwerk.

Maar dat is dus nog steeds niet gelukt. Ik heb het thuisnetwerk aangemaakt op de pc met het powerline netwerk. Daarna probeerde ik de thuisgroep te vinden met mijn laptop (wifi). Dit lukte aanvankelijk niet maar na heel lang zoeken had ik het toch gevonden. Maar na het ingeven van het wachtwoord krijg ik de boodschap: "Er kan geen thuisgroep ingesteld worden op deze computer."

Hierna wist ik echt niet meer wat te doen. Wat ik wel vreemd vind is dat bij het powerline netwerkt in configuratiescherm enkel de naam 'netwerk' staat. Terwijl dit bij de wifi op mijn laptop de naam heeft van de router: 'telenet-1E...".

Kan mijn probleem hier iets mee te maken hebben of zit ik volledig verkeerd?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen...

Alvast bedankt!!

Siemen

aangepast door Siemen94
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben allebei dezelfde werkgroep naam.

Maar weet jij hoe het komt dat bij de powerline dit verschijnt:

post-45156-1417705539,4297_thumb.png

Ik heb het dan vooral over de naam 'netwerk' ....

- - - Updated - - -

En als ik dan op netwerk klik, dan komen de andere pc's en laptops uit het netwerk er wel op.

Dan maak ik een thuisgroep aan op mijn pc (met de powerline), dus ik stel een wachtwoord in enzo...

En dat lukt ook nog allemaal. Dan ga ik naar mijn laptop en klik ik op thuisgroep. Hij vindt deze thuisgroep dan ook. Dus ik geef opnieuw het wachtwoord in maar dan zegt die plots dat er geen thuisgroep kan worden ingesteld op deze computer...

En daar kan ik dus niet meer aan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Siemen,

Vermoedelijk heeft het probleem iets te maken met het feit dat de ene PC via een bedrade verbinding loopt en de andere via Wifi. Ik zou in eerste instantie eens proberen met ze allebei via een kabeltje te verbinden. Je kan eventueel een switch aan het einde van de powerline verbinding gebruiken.

De basis van dit soort problemen ligt vaak bij de beveiliging van de Powerline.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doe je niet via netwerk naar de ander pc want zo werk ik zelf ook.

Een thuisgroep is handig als je een paar pc hebt maar als je veel toestellen hebt zoals tablet enz. dan is netwerk veel gemakkelijker en veel sneller.

Je maak dan een snelkoppeling op bureelblad en je kan meteen naar de ander pc of laptop gaan.

Eventueel kan je ook aan uw pc hangen zodat je via mijn computer gewoon naar de ander pc gaan alsof het uw eigen harddisk is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.