Ga naar inhoud

VBA data kopiëren naar eerste lege rij in ander werkblad


daveh
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Mijn vriendin start binnenkort met een zelfstandig bijberoep. Ik wil de boekhouding zelf doen en ben bezig met een excell-bestand waarin ik haar verkopen kan bijhouden.

Doel is om een werkblad "factuur" te hebben (zie bijlage) waarin de gegevens worden ingevoerd. Op die pagina zouden dan 3 knoppen komen: factuurboeken, factuurdrukken,factuur leeg maken

Factuurboeken zou er voor moeten zorgen dat de velden F4, F5, B11, F29 en C27 gekopieerd worden naar het werkblad "verkopen".

In dat werkblad zou de eerstvolgende lege rij moeten gezocht worden. Lijkt me het handigst dat er dan een extra rij ingevoerd wordt (dan schuift het totaal steeds mee op). Vervolgens zouden de gekopieerde cellen in de juiste kolom moeten komen (F4 = datum, F5 = factnr, B11 = klant, F29 = totaalbedrag, C27 = BTW-percentage) geplakt moeten worden.

Is dat een haalbare kaart in VBA of met een opgenomen macro?

[ATTACH]28013[/ATTACH]

213 09 08 Boekhouding ontwerp.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites


daveh,

Nog ff een vraagje:

Je wilt drie knoppen, factuur boeken, factuur afdrukken, factuur wissen.

Waarom niet één knoppie voor alle drie in deze volgorde?

En heb je aan één afdruk genoeg? één voor de klant......één voor jezelf.....en miss. nog een voor de Boekhouder.

Laat maar ff weten, alvorens ik verder ga

P.S. Je hebt het over het Blad "Factuur" cel C27 BTW percentage ?

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bucky ,

Ik heb het idee opgevat om inderdaad maar één afdruk te maken: een pdf, die ik dan telkens in dezelfde map opsla, bijvoorbeeld onder het factuurnummer.

C27 klopt inderdaad. ik verwacht enkel 21% nodig te hebben maar kan het dan hier wel wijzigen.

Kan idd dan wel in 1 knoppie.

Ondertussen ben ik al zover:

Sub factuurboeken()

' factuur boeken

' cellen kopieren naar 1 rij (om ze gemakkelijker te kunnen kopiëren en plakken)

Range("F5").Select

Selection.Copy

Range("I7").Select

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

:=False, Transpose:=False

Range("F4").Select

Selection.Copy

Range("J7").Select

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

:=False, Transpose:=False

Range("B11:F11").Select

Selection.Copy

Range("K7").Select

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

:=False, Transpose:=False

Range("F29").Select

Selection.Copy

Range("L7").Select

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

:=False, Transpose:=False

Range("C27").Select

Selection.Copy

Range("M7").Select

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

:=False, Transpose:=False

' cellen selecteren en kopieren

Range("I7:M7").Select

Selection.Copy

' naar eerste lege rij gaan in blad verkopen

' lege rij invoegen (op die manier krijg ik geen problemen met het totaal onderaan het werkblad)

' plakken van de cellen

End Sub

Voor de andere acties: afdrukken en leeg maken heb ik nog niets.

Alvast bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

daveh,

Kijk eens naar het voorbeeld, lees ook ff tabblad "Vraag" Ik heb de 21% van C27 in B29 gezet, onder de Tekstbox3

De factuur is gemaakt als een tabel, wat betekend dat de lijst kan groeien tot buiten een A4-tje.....is dat de bedoeling.(om technische reden zou ik het niet doen)

Het opslaan als PDF, afdrukken en wissen komt later, dit zou je zelf met de macrorecorder kunnen opnemen.

Als je de code post, kunnen we hem opschonen en de onnodige regels verwijderen.

bucky

P.S. Vergeet niet de macro's in te schakelen.

213 09 08 Boekhouding ontwerp_14092013_1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...