Ga naar inhoud

Toe aan een nieuwe laptop. Maar welke?


Patricia2504

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een jaartje geleden heb ik advies gekregen van jullie toen ik problemen had met mijn laptop. Daar was ik erg tevreden over. Ik ben alleen nu toe aan een nieuwe laptop. Deze (toshiba satellite p300) word na bijna 7 jaar trouwe dienst erg traag met opstarten en openen van programma's. Ook wil hij soms de harde schijf niet vinden. Bij opnieuw aan en uitzetten lukt het wel weer.

Ik ben nu dus een beetje aan het rondkijken voor een andere laptop, al vindt ik het toch moeilijk afscheid te nemen van mijn ouwe makkertje;)

Wat moet mijn nieuwe lappie allemaal kunnen?

Ik heb er niet veel verstand van, dus ik dacht gewoon te vertellen wat ik allemaal doe en dan weten jullie denk ik (hoop ik) wat hij moet kunnen.

Ik studeer aan het hbo voor leraar in het vmbo, dit is afstandsleren, dus alles gaat online, met zelfgemaakt bewerkte filmpjes, powerpoints, tekstverwerking (verslagen, proefschriften, ontwerpen van lessen), skype, email, simpele fotobewerking. Ik game heel soms wel, niet al te zware games. in de toekomst is het mogelijk dat er een virtuele lesomgeving komt, dit moet mijn laptop wel aan kunnen. (secondlife/ active worlds achtig)

Ik shop graag online, facebook en twitter graag, ik download wel het een en ander, filmpjes voor de kleine moeten goed kunnen worden afgespeeld.

Ik hou van snelheid, geen zin op wachten tot en programma geladen is (zoals nu)

hij moet gebruiksvriendelijk zijn, niet te zwaar ivm regelmatig vervoeren, goed scherm (minimaal 15 inch liefst groter)

Ik kom uit Nederland, heb geen specifiek merk in gedachten. Er moet wel een externe harde schijf op kunnen ivm back-up en een extra monitor.

En dan.. de prijs: tot ongeveer 600 euro.

Wie o wie kan mij helpen in het grote laptopbos de juiste te vinden?

Groetjes Patricia

aangepast door Patricia2504
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor intel laptop zou ik deze laptop aanraden doch het kost 100 euro meer.

Alhoewel Lenovo geen bekend merk is, is het toch een goede merk en staat beter bekend als IBM.

Er zit een NVIDIA GeForce GT720M - 2GB videokaart erin en dat is al behoorlijk.

2.6 GHz dual-core Intel® Core™ i5-3230M

1 TB harddisk en 8 GB geheugen.

Voor AMD laptop zou ik deze laptop aanraden doch kost 50 euro minder dan uw budget.

Er zit een onboard videokaart AMD Radeon™ HD7670M -1GB

500 GB harddisk

4 GB geheugen.

Ik adviseer om 100 euro meer uit tegen als je ook games wilt doen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.