Ga naar inhoud

Hulp bij keuze laptop


Jormu

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen die ik ook wel graag voor gaming zou gebruiken.

Hier bedoel ik niet gaming op ultrasettings met 500 fps. Maar 30 fps op lowest settings is meer dan voldoende voor mij.

Ik heb eens rondgekeken en heb deze 2 gevonden:

TOSHIBA Satellite Intel Core i5-3230M (C55-A-1E2) 14 inch tot 16,7 inch Buy online at MediaMarkt

of deze (lijken me dezelfde):

Toshiba Satellite L50-A-11F Azerty - Laptopshop.be

en deze:

Toshiba Satellite L50-A-141 Azerty - Laptopshop.be

Het verschil is dat de ene een i5-processor heeft en de andere een i7. Wat is nu het verschil buiten de 100 euro?

En zal ik er veel verschil van ondervinden met het gamen. (Ik speel voornamelijk Call of Duty, Left 4 Dead, World of Warcraft, maar door beperkingen van mijn vorige laptop zou ik ook wel graag nieuwere games spelen zoals Medal of Honor en Dead Space).

Ik wil graag besparen dus ik zou liever voor de i5 gaan, tenzij het een immens verschil is om de i7 te nemen.

En is ook de videokaart voldoende?

Wat raden jullie mij aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

i7 is meer bedoeld om beter berekening te maken.

Voor games is videokaart van belang en minder de processor.

Wel wil ik jou op wijzen dat beiden laptop van laptop.be slechts 4 cell batterij heeft en dat wilt zeggen dat de batterij vlug leeg is.

Bij mediamarkt wordt er niks vermeld.

Doch in uw prijsbudget zal je zeker geen 6 cell of hoger vinden tenzij je ander dingen moet laten vallen zoals hdmi enz.

NVIDIA GeForce GT 740M is geen slechte videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik heb nog een andere laptop gevonden waar ik nu aan twijfel:

TOSHIBA Satellite Intel Core i5-3230M (C55-A-1E2) 14 inch tot 16,7 inch Buy online at MediaMarkt

en

TOSHIBA L70-A-10K bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Die tweede lijkt me een betere koop dan? Hij is goedkoper en heeft een groter scherm, enkel de harde schijf is 250 GB kleiner, maar dat is niet echt de moeite voor die 250GB.

aangepast door Jormu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.