Ga naar inhoud

partitie vergroten ivm backup


Houdini

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn Samsung RF711 notebook draait nu een jaar en werd instabiel, met enkele crashes gisteren tot gevolg.

Zodoende heb ik hem nu teruggezet naar de fabrieksstand.

Een poging om het op drive D aanwezige backup bestand uit te voeren mislukte omdat drive D te weinig capaciteit heeft.

Via Schijfbeheer kan ik kennelijk de partities aanpassen.

Ik heb hier jullie hulp bij nodig omdat ik dit niet eerder heb gedaan en niet goed weet of ik de juiste handelingen zelf zou uitvoeren.

Maw: wie kan mij hiermee helpen?

Een afdruk van schijfbeheer ziet er als volgt uit:

post-45399-1417705554,3335_thumb.jpg

post-45399-1417705554,2716_thumb.jpg

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal maar een 8GB bij je D kunnen voegen is dat genoeg ( de F met 3GB en een nog niet toegewezen ruimte van 5,70GB) ?????

Die schijf betreft een externe schijf neem ik aan?

Het enige dat je eigenlijk kan doen is ofwel bestanden verplaatsen van je externe schijf naar de ingebouwde schijf ( best de E) of een externe schijf kopen van bijvoorbeeld 1TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Clarkie

Bedankt voor je reactie, ik vergat erbij te schrijven dat mijn notebook 2 interne hd's heeft.

De eerste (met partities C en D) is de af-fabriek ingebouwde en de tweede (met partities E en F) had ik over van een vorige notebook.

Ondertussen heb ik mijn systeem zo ingesteld dat alle documenten en afbeelding etc nu op de E staan.

Ingeval van problemen op C voorkom ik dat daar nog actuele data staat.

Mijn backup op D is in de loop van het afgelopen jaar iets in grootte gegroeid, waardoor het systeem nu telkens meldingen genereert dat er Onvoldoende Ruimte op D is.

D moet in mijn beleving dus groeien.

Vandaar mijn open vraag aan jullie hoe ik dat het beste doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben er ondertussen uit:

De backup op de D drive bevat files die ik er één voor één uit kan halen.

Die staan nu weer op zijn plaats in betreffende mappen.

De hele backup ga ik nu verplaatsen naar een ext hd.

Hiermee is het probleem ten einde en heb ik straks weer Gb's ter beschikking op D.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.