Ga naar inhoud

ben nieuw hier, vraag over virus die zorgt dat internet niet meer werkt


Aanbevolen berichten

hallo,

Ik had gelijk even alle antivirus programma's verwijdert en daarna de computer opnieuw opgestart sinds toen deed de internet het de hele tijd, nu nog steeds.

Ben ik daar dan klaar mee?

En heeft u tips voor een lichte (want dee computer is niet zo snel) maar goede antivirus programma?

Gr, Jeremy

- - - Updated - - -

Ow ik heb de computer opnieuw opgestart en na 5 minuten stond er bij het internetverbinding ''alleen lokaal'' en rechts is het groen (het lijntje naar deze ccomputer) en links zit er een rood kruisje door (internet) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb op probleem oplossen gedrukt en er staat dat het probleem is: Netwerkadapter 'LAN-verbinding' heeft geen geldig IP-adres.

- - - Updated - - -

Ik ben weer naar ''Internet protocol versie 4'' gegaan en daar heb ik in plaats van 'het volgende IP-adres gebruiken' hem op 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' nu doe het internet het weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer naar ''Internet protocol versie 4'' gegaan en daar heb ik in plaats van 'het volgende IP-adres gebruiken' hem op 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' nu doe het internet het weer wel.

Dat is een prima zet, hetzelfde mag je trouwens doen voor de DNS-servers.

En heeft u tips voor een lichte (want dee computer is niet zo snel) maar goede antivirus programma?

Avast en Avira zijn naast AVG welke je had best goede en betrouwbare alternatieven op voorwaarde dat je een firewall gebruikt. Die van Windows is oké, maar zorg dan wel dat je die ingeschakeld hebt.

Zijn er nu nog specifieke klachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

1.Ik had AFG 2014 weer gedownload maar toen ik AFG aanzetten viel het internet weer uit, ik heb hem weer verwijdert en nu doet het internet het wel weer.

2.Nu mijn moeder haar mail heeft geopend op mijn laptop waarvan ze dacht dat dat de boosdoener was had een paar uur later mijn virusscanner (pandacloud) een virus gevonden een Trojaan.

Ik zit nu een beetje in 2-strijd welke nu de boosdoener is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

  1. Ik vermoed dat AVG aan de oorzaak ligt van het probleem. Het feit dat een deïnstallatie de internetverbinding opnieuw op gang brengt toont dit redelijk goed aan denk ik.
    Heb je nog een ander beveiligingspakket of antivirus op de computer staan waar AVG mogelijk mee kan conflicteren?
  2. Kan je eventueel eens de virusmelding doorgeven in je volgende bericht aub? Heb je daar ergens een logbestand van in Panda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het kan inderdaad om een email gaan die geïnfecteerd is. Het bestand bevindt zich in de tijdelijke internet bestanden.

Voer nog even volgende uit op de computer(s) waar de mail geopend werd:

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.


  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

autoclean; 
startupall; 
filesrcm;


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Daar merk ik niets verontrustends in :top:. Zijn er nu nog specifieke klachten op een van de computers?

Maak je er van bewust dat het belangrijk is om een antivirus én firewall te hebben op elke computer. Ik zou echter wel niet opteren voor AVG gezien die met de internetverbinding conflicteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.