Ga naar inhoud

ben nieuw hier, vraag over virus die zorgt dat internet niet meer werkt


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag voor hulp.

Mijn computer wil niet meer op internet.

Bij systeembeheer zie je dat de internet verbroken is.

Als ik op het rode kruisje druk gaat de computer het probleem zoeken.

Vervolgens druk ik op probleem oplossen , dat is de internetadapter, ip adres opnieuw zoeken.

Dit lukt niet.

Het is geen modem probleem want de laptop die ik nu gebruik werkt wel (overigens computer en laptop werk ik met vaste aansluiting).

Wiffi doet het ook.

Het probleem zit dus echt in de computer.

Het moederboard heb ik verwijderd en opnieuw geinstaleerd , werkt ook niet.

Virusprogrammas worden onderbroken en updaten wat bij AVG staat werkt ook niet.

Ik ben een beginneling, kan iemand mij helpen om het virus weg te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Heuvel14,

:welkom: op PCH!

Op het eerste zicht denk ik niet direct dat dit een malware gerelateerd probleem is. Het feit dat je antivirusprogramma niet meer kan updaten is heel normaal wanneer je geen verbinding hebt met het internet.

Het moederboard heb ik verwijderd en opnieuw geinstaleerd , werkt ook niet.

Wat bedoel je hier precies mee? Het verwijderen en opnieuw installeren van het moederbord is wel een héél drastische actie... :o.

Uit je bericht maak ik op dat je normaal gebruik maakt van een bekabelde verbinding met het internet? Kan je de computer even opnieuw aansluiten met de kabel en verbinden met je thuisnetwerk, voer vervolgens onderstaande uit aub:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Drivers zijn inderdaad al meer een plausibele oplossing ;-).

Heb je toevallig onlangs Hamachi geïnstalleerd op de computer?

Doe even volgende aub:

Ga naar Start - Configuratiescherm - Netwerk & Internet - Netwerkcentrum

Klik links op Adapterinstellingen wijzigen.

Klik op de 'Ethernet-adapter LAN-verbinding 2' verbinding met adapter 'Hamachi Network Interface'. Kies vervolgens voor "Dit Netwerkapparaat Uitschakelen".

Ga naar Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

Rechtsklik en kies voor Uitvoeren als Administrator.

Tik in: ipconfig /release gevolgd door Enter

Tik in: ipconfig /flushdns gevolgd door Enter

Tik in: ipconfig /renew gevolgd door Enter

Tik in: Exit om het venster te sluiten.

Enige verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft Hamachi voor minecraft.

Nu heb ik Hamachi uitgeschakeld en komt er gelijk een geel driehoekje bij.

het gele driehoekje staat van de computer naar onbekend netwerk staat er nu en van onbekend netwerk naar wereldbol staat nog steeds het rode kruisje.

Ik zou nog even naar opdrachtprompt gaan en alles intypen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gedaan en er is niets verbeterd, er is een geel driehoekje bijgekomen.

Op het rode kruisje heb ik weer gedrukt en probleem oplossen aan gezet, dit werkte weer niet.

Staat adapter opnieuw opzoeken, dit doe ik en dat is niet de oplossing staat er dan.

Hierna automatisch nieuwe Netwerkadapter LAN verbinding opnieuw instellen gedaan.

Heel heel even is het gele driehoekje en het rode kruisje weg maar direct verschijnt het erweer.

Dus even verbinding en het knalt direct weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Gaat het hier om een Windows Vista?

Zorg ervoor dat je de Hamachi adapter is uitgeschakeld, het zou kunnen dat je die automatisch opnieuw hebt ingeschakeld door je acties uit bericht #6.

Maak vervolgens nogmaals een ipconfig logje zoals aangegeven in bericht #2. Doe dit eenmaal voor de verbinding met kabel (welke dus niet goed werkt) en eenmaal via je draadloze netwerk (welke wel werkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik doen , ben alleen vandaag op pad weet dus niet of het ergens tussendoor vandaag lukt. Wiffi heeft mijn computer niet.

En nog een vraagje over de opdracht exit , hier reageert opdrachtpromt niet op, dus het afsluiten van opdrachtpromt gebeurt niet.

Ja ik heb windows vista.

Bedankt weer voor het bezig houden met mijn computerprobleem.

groet, Ingrid

- - - Updated - - -

Nog even voor de duidelijkheid toen ik zei dat Wiffi wel werkte op de modem , weet ik dit omdat mijn smartphone via wiffi op internet kan thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst Hamachi voledig vewijderd van de computer daarna alle handelingen gedaan bij opdrachtprompt. Exit op het laatst ingetypt en dan enter , opdrachtprompt sluit dan niet zijn scherm, hierna opnieuw opgestart de computer en nog steeds gele driehoek en rood kruisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles echt correct uitgevoerd net weer.

Eerst komt er medium ontkoppeld.

Hierna de DNS omzettingcache is leeggemaakt.

Hierna windows Ip-confuguratie

Dan volgt : Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface : LAN verbinding kan geen contact met DHCP server maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.