Ga naar inhoud

Assemblage nieuwe desktop bij gebruik bij studies in IT.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is voor mij de eerste keer dat ik een computer laat assembleren en daarom ben ik niet zeker genoeg om zelf aan de slag te gaan.

Ik zit in het tweede jaar Toegepaste Informatica aan de HoGent, maar helaas is mijn kennis van hardware vrij gering.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig?
    - Voor twee zaken: In het tweede jaar Toegepaste Informatica gaan we onder andere met VirtualBox aan de slag en besturingssystemen installeren. Deze vragen heel wat geheugen, en mijn huidige computer is hiervoor niet meer geschikt. Daarnaast wordt er veel gecodeerd, en vooral in het tweede semester, wanneer we aan een project moeten werken, zal een snelle computer zeer welkom zijn.
    - Ten tweede ben ik ook een gamer. Een pc die huidige games zeer goed aankan is dus ook leuk, maar hiervoor heb ik reeds een goede grafische kaart (zie vraag 3).
  2. Wat is mijn budget?
    - Ongeveer 1000 euro, dit kan hoger gaan maar niet te hoog.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling?
    - Een samenstelling. Ik kies voor een samenstelling omdat ik in mei dit jaar al een behoorlijke upgrade gemaakt heb. Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht, namelijk een Nvidia GeForce GTX 680 2Gb en een nieuwe voeding van 650 watt. (Een link naar de grafische kaart en de voeding: MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC + Voeding - Computerstore.be)
    Ik zou het dus zonde vinden mocht ik deze twee aankopen na 5 maanden niet meer kunnen gebruiken. (Hierdoor hoop ik dat mijn budget genoeg ruimte voorziet voor een sterke processor, harde schijf en voldoende RAM geheugen)
  4. Ga ik overklokken?
    - Neen, dit heb ik nog nooit gedaan en heb hier dus geen ervaring mee.
  5. Ga ik later upgraden?
    - Dat is waarschijnlijk.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?
    - Zoals ik al zei, ik heb niet veel kennis van hardware en kan hierop moeilijk antwoorden.
  7. Ga ik zelf assembleren?
    - Neen, maar ik kan de grafische kaart en voeding die ik gekocht heb wel zelf aansluiten.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig?
    - Ja, hoezeer ik de nieuwe layout van Windows 8 haat, zou ik hiervoor graag een licentie aankopen installeren.
  9. Ga ik zelf installeren?
    - Dit zou geen probleem mogen zijn.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen?
    - Een mooie behuizing klinkt aantrekkelijk, maar dit is absoluut niet noodzakelijk.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig?
    - Momenteel gebruik ik voor deze computer een USB-stick om draadloos internet te ontvangen. Jammer genoeg haal ik met moeite een goed signaal zelfs met het gebruiken van een verlengdraad om het beter te positioneren.
    Dit is niet erg dringend, maar misschien weet iemand hiervoor een oplossing. Voor de rest heb ik geen randapparatuur nodig.
  12. Heb ik specifieke wensen?
    - Niet echt, enkel de snelheid is voor mij belangrijk.
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?
    België, en ik post op dit forum omdat ik geen idee heb waar ik een pc kan samenstellen.

Indien ik niet duidelijk genoeg op bepaalde vragen geantwoord heb, zal ik met plezier wat meer opzoekwerk doen.

Bedankt op voorhand!

Thomas

aangepast door ThomasVdE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Intel Core i7 4820K / 3.7 GHz - 10 MB cahce

120 GB SSD voor snelle opstart van pc.

1 TB harddisk

16 GB geheugen --> je kan later tot 64 GB geheugen plaatsen.

Ik heb niet voor assemblage gekozen want je plaats ook de voeding en videokaart en dus nam ik enkel processor en geheugen assemblage.

Opgelet: ik koos voor i7 socket 2011 en niet voor socket 1150.

Later kan je nog zwaarder processor plaatsen maar die zijn op dit moment nogal duur.

Doch de processor is ook een heel goede en daarmee kan je prima programmaren enz.

Zelf zal ik ook socket 2011 computersysteem kopen maar dan met i7 4930K

- - - Updated - - -

Ik ben de koeler vergeten en dus is het deze samenstelling

Het is een koeler dat zeer stil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt!

Toch nog even voor de zekerheid vragen, je zegt: "Ik heb niet voor assemblage gekozen want je plaats ook de voeding en videokaart en dus nam ik enkel processor en geheugen assemblage."

Betekent dit dat de computer zonder grafische kaart en voeding zal toekomen, maar met de rest reeds geassembleerd (Ik zal niet zelf moeten sleutelen aan het moederbord, processor en geheugen)?

En ook de grafische kaart en voeding zullen zonder probleem in de computer geplaatst kunnen worden?

In ieder geval ziet de samenstelling er goed uit.

Nogmaals bedankt!

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.