Ga naar inhoud

Word i.c.m. reference manager zeer traag


Bart van Groningen

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb microsoft word 2010 welke ik gebruik met reference manager 12. Wat opvalt is dat wanneer ik een bestand (.docx) open met word, waar referenties via reference manager in staan, mijn laptop erg traag wordt. Wanneer ik de docx weer afsluit is de laptop onmiddellijk weer op normale snelheid. Ik zag op dit forum dit probleem al langs komen bij iemand anders die word gebruikt icm endpoint (een andere programma om referenties te beheren). Echter was hier geen oplossing voor gevonden (behalve dan het wordbestand om te zetten naar text-only). Weet iemand hier raad mee zodat ik toch nog behoorlijk in een word bestand met reference manager kan werken?

Vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed begrijp is reference manager een soort database waar je o.a. ook documenten kan opvragen.

Bedoeld je in dit geval als je documenten opvraag van reference manager dan start Word op en dan gaat de laptop traag?

Als dat zo is zou ik eens kijken door de antivirus even uit te zetten om te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een soort database, waarin referenties (bijvoorbeeld naar wetenschappelijke artikels) worden geordend. Word heeft een associatie met dit programma: er kunnen acties vanuit word worden ondernomen m.b.t. reference manager en andersom. Het zorgt dus voor een makkelijke en correcte manier van het verwerken van referenties in een word document. De laptop gaat traag zodra ik een word-document open die ik ook met reference manager heb bewerkt. Hierbij open ik dus geen bestanden via reference manager. Ik heb geprobeerd anti-virus (nod32) uit te zetten maar dit heeft geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.