Ga naar inhoud

advies bij pc-aankoop


Gast capronicus

Aanbevolen berichten

Gast capronicus

hehe weer een zo'n topic :D

Nu ik heb lang zitten zoeken en uiteindelijk hebk dit systeempje samengesteld:

processor: 348526.jpgAMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHz Boxed , 4MB Cache, Socket AM2+

moederbord: 346014.jpgMSI K9A2 NEO-F, AMD 770, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, PCI-Ex(2.0)x16

videokaart: 354771.jpgSapphire Radeon HD 3870 1GB GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI,

RAM geheugen: 337589.jpgOCZ DDR2 PC6400 2048MB KIT, Reaper HPC, 2x1024MB, Heat Pipe, (CL4-4-4-15)

case: 323496.jpgAPLUS Case Twin Engine, Side door and Front with 250mm Fan

Voeding: 343135.jpgOCZ StealthXStream Powersupply ATX/EPS, 500W, 120mm Fan, 20/24pin

Harde schiijf: 329043.jpgSamsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Dit is zowat het essentiele denkik op de cd/dvd brander/lezer na etc...

Het systeem wordt gebruikt Voor véél dingen gaande van het spelen van games tot video-&-foto-bewerking en het spelen vanHD-films etc...

Atm zie ik het voordeel van een 64-bit systeem niet in dus pak ik een 32-bit(tenzij iemand mij kan overtuigen natuurlijk:)) en wat betreft het overclocken ; Ik ben van plan te overclocken maar niet extreem.

Nu zijn mijn vragen: Is dit systeem wel goed genoeg(gebalanceerd) voor wat ik wil doen , eventueel meer geheugen mss andere videokaart, ben hier niet super goed in :rofl: dus graag wat advies :santaclaus:

Ik koop voor de gemakkelijkheid alles bij Komplett ;) het totale systeem kost 592.71euro en kzou graag onder de 620 blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb iets voor je samengesteld.

dit is iets meer dan de 620 die jij zelf aangaf dat je wou.. maar hier zit wel een stukke beter moederbord bij. ook zit hier natuurlijk de dvd brander bij inbegrepen.

de videokaart die jij zelf had uitgezocht is super! dus die kan je vervangen door die ene die ik er in gezet heb.. die ik er in gezet heb was om de prijs hetzelfde te krijgen.. (de kaart die je zelf uitgezocht had stond niet op de site waar ik samenstel)

ook is het de zwarte in plaats van de zilveren kast.. maar dat kan je natuurlijk ook omwisselen waar jij hem wilt halen.

ik heb overigens voor een intel setup gekozen met de E8400.. dit is een lekkere overklocker.

ik was daar overigens de koeler van de CPU er vergeten bij te doen.. ik raad je een artic freezer 7 pro aan :) niet te duur.. en goede prestaties.. ook bij het overklocken ;)

dit komt al met al wel iets boven je budget van 620 (totaal met de koeler er bij dan op ongeveer 672,72 bij die webwinkel)

dat de prijs hoger is is vooral te wijten aan het feit dat er voor kwalitatief betere producten is gekozen.

uiteraard kan ik als je dat echt niet wilt her en der op gaan bezuinigen en opnieuw een samenstelling maken die aan je eisen voldoet.

overigens heb ik je berichtje verplaatst naar de aan en verkoop zone

post-90-1417703762,6436_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yannick's systeem ziet er inderdaad leuk uit, maar ik zou toch een paar zaken veranderen.

De Ati 3870 is ondertussen een veroudere kaart, en kan je beter vervangen door een ati 4850 die toch een heel stuk sterker is (en qua prijs gaat het weinig maken).

De voeding langs de andere kant vind ik gewoon overdreven, met zo'n kaart & cpu samen ga je met een 350W Voeding van degelijke kwaliteit meer dan genoeg hebben (neem vb een Recom 380W, een Coolermaster 350w... Zolang je maar kwaliteitsvoedingen van 350w ongeveer koopt zit je goed)

Grafische kaarten benchmark (3870 vs 4850): http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmptZGKa/ATI_Radeon_HD_4850_Test/12

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen hier nog lang gaan discusieren over welk systeem het beste is maar 600W vind ik inderdaad héél veel.

Ik zou een Antec Sonata III kopen , daar zit standaard al 500W voeding bij!

Deze komt meestal uit op iets minder dan 100 euro.

De grafische kaart is een HD3870 die is véél zwakker dan de HD4850 zoals Masters al zei.

Ik zou voor een club3d gaan, kost ongeveer 150 euro.

Betreffende de CPU zou ik voor een Quad-Core gaan.

Bjivoorbeeld de Intel Q6600 voor 148 euro, is beter naar de toekomst gericht dan een E8400.

Ik zou ook geen AMD quadcore nemen, deze is veel minder goed dan die van Intel.

Als je nog even geduld hebt, er komen nieuwe quadcore's van intel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast capronicus
Yannick's systeem ziet er inderdaad leuk uit, maar ik zou toch een paar zaken veranderen.

De Ati 3870 is ondertussen een veroudere kaart, en kan je beter vervangen door een ati 4850 die toch een heel stuk sterker is (en qua prijs gaat het weinig maken).

De voeding langs de andere kant vind ik gewoon overdreven, met zo'n kaart & cpu samen ga je met een 350W Voeding van degelijke kwaliteit meer dan genoeg hebben (neem vb een Recom 380W, een Coolermaster 350w... Zolang je maar kwaliteitsvoedingen van 350w ongeveer koopt zit je goed)

Grafische kaarten benchmark (3870 vs 4850): [ Hardware.Info ] - ATI Radeon HD 4850 Test

Zou dit systeem op een 350W voeding goed kunne draaien ?? Oo in dat geval welk merk is aan te raden :P ivm met de grafische kaartt, die benchmark hadk idd ook gezien maar deze kaart is niet de standaard 3870 ;) ik zal de 4850 wel int oog houden

@Yannick Ik zal het systeem in me achterhoofd houden, ik heb nog even tijd en het is beter een goede keuze te maken dan een snelle :P alvast bedankt

[edit] wanneer komen die quads van intel uit en tegen welke prijs ? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

intel is er al lang met zijn QUADS :)

deze zijn makkelijk te vinden online in verschillende webwinkels.

alleen de processor waar ik voor gekozen heb is echt een topper van een processor, zeker voor games.

de 4850 die masters aangeeft is zeker ook een leuke kaart.

350 lijkt mij persoonlijk iets te laag? ik zou eerder geneigd zijn om een 450 watt voeding te pakken (zeker ook met het oog op de toekomst mocht je een wat zwaardere videokaart gaan willen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

350 lijkt mij persoonlijk iets te laag? ik zou eerder geneigd zijn om een 450 watt voeding te pakken (zeker ook met het oog op de toekomst mocht je een wat zwaardere videokaart gaan willen kopen.

Power Consumption - Tom's Hardware : ATI Radeon HD 4850: Smarter by Design?

Het testsysteem van hen is uitgerust met een C2Q 6850 extreme, dus die verbruikt toch wel wat meer dan wat we hier aanraden (zowel quad als duelcore) en dan nog verbruikt hij op vollast maar 250w. Dan heb je nog steeds 100w extra over, dus 350w is echt wel voldoende voor dit systeem hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.