Ga naar inhoud

Print spooler werkt niet meer


jeff48

Aanbevolen berichten

beste,

Ik heb een Canon Pixma MG3200 Serial number LPWA28737 van het jaartal 2012.

foutmelding: Kan de Print-service op de lokale computer niet starten. Fout 1053: "de service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste manier beantwoord"

Na het intoetsen "afdrukken" beweerd de PC: geen printers geïnstalleerd.

NB. Ik gebruk tevens een "HP scanjet automatic document feeder", louter om te scannen omdat het scan oppervlak groter is dan deze van de Canon.

Kan iemand me bij dit probleem helpen?

Beste groet

Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens of dit helpt.

Download 51a76de01d28c-Icon_Windows_Repair_All_in_One.pngWindows Repair all in one

Belangrijk! plaats deze op het bureaublad.

Dubbelklik om het programma te starten

Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik -> uitvoeren als Administrator.

Ga akkoord dat SFC (System File Check) gestart wordt.

Ga naar Start Repairs en klik op start.

Selecteer enkel item 24 repair print spooler en klik dan op restart system when finished.

waio%20rep%20list.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na start Repairs:

"Thanks to the free scan, you now have a clearer picture of all the issues you have in your PC, which may include viruses and malware.

To fix these errors immediately, you need to purchase Reimage Repair!

Buy now Credit card or PayPal".

Is het gratis?

Het screenshot boven aangegeven wordt niet vertoond. item 24 repair print spooler kan ik dus niet selecteren.

Bij het downloaden komt het automatisch op mijn bureaublad. Rechts geklikt en uitgevoerd als administrator.

Ga akkoord dat SFC (System File Check) gestart wordt. wordt niet gevraagd.

Doe ik iets verkeerds?

Vriendelijke groet

Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start, typ services.msc in het zoekvak en druk enter.

Zoek nu naar de service print spooler klik er op en controleer of het opstarttype op automatisch staat.

Als de service gestopt is, klik nu links bovenaan op de service starten.

Als de service al gestart is, klik dan op de service opnieuw starten.

Als dan de service gestart is, kan je controleren of er nu geinstallerde printers zichtbaar zijn en opnieuw proberen iets af te drukken.

Als de service niet wil opstarten en je een foutmelding krijgt, kan je dan van deze foutmelding een afbeelding maken en als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De print spooler staat op automatisch.

Ik toetste op de service opnieuw opstartte: >Er stond bij afdrukken van een document De printer is geïnstalleerd. Ik wilde afprinten maar er zat geen papier in :(.

Bij een tweede poging stond enkel nog de service startten met onderstaande foutmelding tot gevolg.

post-21068-1417705571,1975_thumb.png

Met vriendelijke groet

Jef

aangepast door jeff48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.