Ga naar inhoud

medion remote control X10 afstandsbediening


leroy

Aanbevolen berichten

ik heb een afstandsbediening + ontvanger van medion aangesloten op mijn normale pc.

de drivers geinstalleerd (waarschijnlijk niet de goeie, maar de afstandsbediening werkt wel)

nu is het probleem dat ik niet alle knoppen kan gebruiken.

ik weet niet of het aan windows media player ligt dat ik ze niet kan gebruiken, maar bijv de snapshot toets en de fullscreen toets doen het niet (dit zijn er maar 2 van de ongeveer 25 die het niet doen)

informatie over de afstandsbediening:

RF Remote Control

P/N: 20016398

FCC ID: B4S20016398

voor de rest staat er geen informatie op (deze info staat ook op de receiver)

is er misschien toevallig een programmatje waarmee je alle toetsen (los) kan instellen?

ik heb iets gelezen over remotecontrol.exe maar kan dat nergens vinden.

heeft misschien iemand anders nog iedeeën, of kent iemand het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee... geen CD aanwezig. Normaal staat deze software en drivers standaard op het D:\ station van de medion pc, maar de C:\ en de D:\ zijn allebei al eens geformatteerd.

en op de medion site kun je zoeken naar X10 drivers dan vindt hij een heel lijstje, en ik weet niet precies welke ik moet downloaden.

er staat wel eentje tussen die waarschijnlijk universeel is.

maar het ligt waarschijnlijk niet aan de drivers... want de connectie tussen afstandsbediening en receiver is er.. alleen de knoppen worden niet goed toegepast. (of in ieder geval niet volledig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel de juiste drivers gevonden, maar niet alle knoppen werken in windows media player. ik heb daar wel iets over gelezen dat je een X10 add-on ofzo in windows media player kan importeren en dat je dan de meeste functies kan gebruiken van de afstandsbediening in windows media player...

maar ik heb nu PowerCinema gedownload en geinstalleerd, de meest gebruikte knoppen werken, maar bijvoorbeeld full screen (en ook weer terug) werkt niet, en nog iets van 5 knoppen die niet (goed) werken. maar voor de rest werkt alles. maar je moet wel powercinema gebruiken.

ik moet eigenlijk een soort van programma hebben waar je de knoppen (Voor windows, niet powercinema) appart kan instellen... dat wanneer ik op music druk hij windows media player opent, wanneer ik op DVD druk dat hij VLC bijvoorbeeld moet openen enz enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.