Ga naar inhoud

Werkpc ook privé gebruiken


Jason_Fly

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!

Ik heb sinds kort een werkpc tot mijn beschikking gekregen. Gelet op de goede specs, zou ik deze graag ook privé gebruiken. Dit houdt in: films kijken (VLC), internet (FireFox), beetje gamen (Minecraft/World of Tanks) (Intel HD 4000), wat programma's extra installeren (SumatraPDF, 7z, ...) en zo van die zaken. Het probleem is dat ik geen administrator ben van deze pc. Of toch niet van het "domein". Ik ben gewoon user en kan dus niets nieuws installeren of dingen met een "schildje" openen. En dat zou ik natuurlijk wel willen! :-).

Hebben jullie een idee hoe ik dat kan doen? Kan ik bijvoorbeeld een lokale administrator zijn? Of een paswoord achterhalen? Ik kan jullie voorts nog vertellen dat de pc is uitgerust met een "privilege elevation tool" van het werk. In essentie laat dat programma je toe om enkele uren wat te installeren op je pc (je bent dan even admin a.h.w.), maar alles wordt opgevolgd dan en bovenal is het een rompslomp. Is er misschien een manier om op dat moment mijzelf de "echte" administratorrechten te geven?

Dit is mijn eerste post op dit forum; hopelijk kunnen jullie mij helpen! :-)

Vriendelijke groet,

Jason

Edit: het gaat over volgende pc:

Overzicht

Besturingssysteem

Windows 7 Enterprise 64-bit SP1

Processor

Intel Core i5 @ 2.70GHz 59 °C

Ivy Bridge 22nm Technologie

RAM

8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 797MHz (11-11-11-28)

Moederbord

Dell Inc. 0NVFXC (SOCKET 0) 38 °C

Grafisch

Generic PnP Monitor (1600x900@60Hz)

Intel HD Graphics 4000 (Dell)

Harde schijven

238GB LITEONIT LCS-256M6S 2.5 (SSD)

Optische schijven

TSSTcorp DVD+-RW SN-208DN

Geluid

IDT High Definition Audio CODEC

aangepast door Jason_Fly
Specificaties toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.