Ga naar inhoud

Laptop hp Pavilion dv7 laadt niet meer op, werkt wel nog perfect met kabel


Lien20

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Op 3 augustus 2011 kocht ik een HP Pavilion dv7 aan, hij valt dus helaas net buiten garantie. Ik gebruikte de laptop niet zo vaak, hij kon even goed echt maanden zomaar in mijn bureau liggen. Nu had ik hem vandaag nodig voor school, wou ik hem op voorhand goed opladen, maar wat bleek is dat het wit lichtje aan de zijkant maar bleef flikkeren. Ik vond dit al op zich wat raar, aangezien ik dat vroeger niet zag flikkeren. Maar goed, ik laat hem met de kabel enkele uurtjes staan, wil de kabel dan uittrekken, de laptop valt uit en wil niet meer aan. Van zodra ik hem weer aan de kabel leg, start hij terug perfect op. Alles werkt ook op de laptop, verder is er niets mis. Wij dachten aan de batterij die waarschijnlijk kapot is en moet vervangen worden, maar ik zag hier ook al van mensen met zo'n probleem dat ze de batterij hadden vervangen, maar het probleem zich nog voordeed. Dus vraag ik mij echt nu af, wat er aan zou haperen en wat ik het best kan doen. Heeft er iemand tips? Of weet er iemand wat ik het best allemaal onderneem om uit te testen waaraan het ligt? Zou ook jammer zijn om verkeerde onderdelen dan aan te kopen.

Met vriendelijke groeten

Lien

Link naar reactie
Delen op andere sites

accu's zijn en blijven onberekenbare dingen, en vallen vrijwel altijd buiten de garantie, dus daar hoef je niet lang over in te zitten.

als het ding het met een stroomdaad perfect doet, en je kan er op die wijze prima mee werken, kan je overwegen het zo te laten.

een nieuwe accu kost al gauw een euro of 80, en je zegt zelf al terecht: het is maar de vraag of het de accu zelf is of de regelchip op het moederbord....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja had dat inderdaad ook al zitten denken, maar mijn broer had zelfde laptop en hem meegegeven met hem, mijn batterij eens in de zijnen gestoken en hij laadde op, dan batterij terug in de mijnen, en wonder bij wonder ging hij ook terug opladen. Dus hopelijk dat hij dat blijft doen, mss ergens slecht contact ofzow, ik hoop dat het probleem zich niet nog eens zal voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.