Ga naar inhoud

herinstallatie modem/printer


frodoke

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort m'n modem(fritz!box 7360) ergens anders in het huis plaatsen, omdat ik een nieuw abbo ga nemen met digitale tv in(vdsl). Nu heb ik een aparte provider voor internet(adsl) en 1 voor digitale tv(coaxkabel)

Nu staat die modem op een kamer bij de pc en daar staat m'n printer. Nu ga ik die modem zetten waar alles binnenkomt(telefoon, coax), maar de printer blijft bij de pc staan; dit is een oudere usb-printer(hppsc 1350).

Omdat ik voorheen digitale tv van telenet had komen hier m'n utp kabels samen die naar de decoders gaan(2 tv's) en omdat ik nu overschakel naar digitale tv via vdsl kan ik best die modem daar zetten waar de meeste kabels bijeenkomen(telefoondraad van straat, utpkabels van de tv's).

Maar ik heb alleen een probleem met die (oude) usb printer: ik heb al wel ontdekt dat er usb-extenders (CMP-USBEXTEND | Usb Verlenger Via Utp | König Electronic - Your world our technology ) zijn, maar nu is m'n vraag:

Kan ik die usb-extender over dezelfde utpkabel laten gaan waarmee m'n pc met de modem is verbonden? En hoe kan ik dit dan het best doen? Switch, Hub zijn een paar woorden die tegenkom via google.

Of nog een andere denkpiste: welke draden worden gebruikt voor het netwerk van die utpkabel? Zijn er nog draden over die eventueel zou kunnen gebruiken? Een 2e utpkabel leggen gaat niet, dan zal ik volgens mij die usb-extender moeten kopen van devolo: dLAN® 200 AV USB extender ... Productafbeeldingen ... devolo AG ,maar ik weet niet of dat goed werkt en dan kost het weer geld ook, hè :-)

Alvast bedankt voor de reply's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nodig heb is een printerserver

Blijkbaar werkt dit alleen voor printen en niet voor scannen, het is namelijk een all-in-one printer die met usb aangesloten is aan die fritz!box.

switch[/b] en dan hoeft je geen UTP kabel of Develo te gebruiken.

Dus die switch en die usb extender van konig zou ook moeten lukken.

Bedankt voor de reply

aangepast door frodoke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.