Ga naar inhoud

Geen verbinding met router om de 1 à 2 dagen

mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik zit met een raar probleem waar ik de oplossing niet op kan vinden!

Ik heb 3 verschillende routers die op 2 verschillende netwerken staan (een gemodereerd en een open netwerk) en de 3 routers hebben allemaal hetzelfde probleem, na x aantal tijd en/of dagen kan er geen verbinding meer mee gemaakt worden.

Als de stroom er afgehaald wordt (10-sec) en dan terug ingestoken wordt, dan is alles terug in orde voor x aantal tijd.

Iemand een gedacht waar dit van afkomstig zou kunnen zijn?

De routers zijn een Buffalo, TP-Link en een SMC.

Voor de verbinding maakt het niet uit welk toestel gebruikt wordt, smartphone, tablet, pc, laptop, ...

Enkel de bekabelde verbinding werkt meestal wel nog waardoor ik denk dat er geen probleem zou moeten zijn met de instellingen.

Iemand raad? Of zijn dit gewoon kuren die kunnen voorkomen van verschillende routers?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider hier is Telenet.

Er staat enkel een modem van Telenet, van de modem gaan we naar een kleine switch (zodat we een open netwerk hebben, niet gemodereerd) en van deze switch gaan we dan naar een firewall die dan weer naar een grote switch gaat.

Het probleem doet zich voor op deze verschillende routers (2 op gemodereerd netwerk en 1 op een open netwerk) en deze hebben elk hun eigen naam en ook een eigen LAN subnet (192.168.0.1 / 192.168.1.1 / 192.168.5.1).

Ik heb er vandaag een nieuwe en krachtigere TP-Link router tussen geplaatst (open netwerk) en ik zal zaterdag wel zien of deze het heeft volgehouden of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.